Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprucken touchpad

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår fällde jag upp macbooken vid frukostbordet och höll på att sätta kaffet i vrongstrupen. Under natten hade styrplattan, till synes helt på egen hand, fått för sig att spricka. Garantin gäller inte längre men vad tror ni, är det är här något apple ändå byter ut? Känns som ett tillverkningsfel.

Skulle våga satsa ett och annat som är mig kärt på att Apple vevar upp ett ganska stort långfinger till dig om du föreslår att det är något annat än en självförvållad skada.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-09-20 15:50
Ursprungligen av pmarriott:

Skulle våga satsa ett och annat som är mig kärt på att Apple vevar upp ett ganska stort långfinger till dig om du föreslår att det är något annat än en självförvållad skada.

Precis som de alltid gör, oavsett hur rimligt det verkar.

Prova med Apple, räkna med att ta det på hemförsäkringen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-20 16:24

Det ser ut precis som att någon tappade något på styrplattan. Har du verkligen tur så svällde batteriet upp och tryckte på styrplattan underifrån så att det sprack. Om du är säker på att det inte var du eller någon annan så ring Apple och klaga.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-20 17:26

Intressant att den har spruckit precis på mitten av trackpaden, det sitter nämligen en skruv precis där under. Eftersom där inte är någon synlig ytlig skada så skulle jag gissa på att den skruven har blivit upptryckt i trackpaden och spräckt glaset. Min gissning är att batteriet har svällt upp eller så har trackpaden varit felmonterad.

Det ska bli spännande att se hur Apple löser detta.

Hur har det utvecklat sig ?

1
Bevaka tråden