Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna Adobe Acrobat Professional 8?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker öppna Adobe Acrobat Professional 8 går det inte utan jag får en ruta som säger att jag måste öppna ett annat Adobeprogram som Photoshop först. Jag gör det men det funkar fortfarande inte. Jag köpte en hel vit Adobeprogram för några år sedan och har använt Adobe Acrobat Professional regelbundet utan problem tidigare. Jag använder en iMac intel från 2006 med OS 10.5.8. Jag tycker mig minnas att Adobes updater gjorde en uppdatering för inte så länge sedan. Photoshop startar utan problem. Hjälp!

Jag tycker att jag känner igen problemet men det var ett tag sedan. Beteendet orsakas antagligen av att programmet inte hittar rätt aktiveringsinformation.

Du kan prova att köra Adobe updater för att uppdatera till senaste versionen (8.2.4) som förhopningsvis löser problemet.

Ett annat knep är att flytta mapparna nedan (Library=biblioteket direkt under hårddisken, inte det i din användarmapp) till skrivbordet.

/Library/Application Support/Adobe/Acrobat
/Library/Application Support/Adobe/Adobe PCD
/Library/Application Support/Adobe/Adobe PDF

Starta sedan Acrobat, du kommer förmodligen behöva mata in registreringsnumret. Om det sedan funkar kan du kasta mapparna (kolla första att de återskapats på ursprungsplatsen).

Liknande problem

Hej

Jag har problem med flera program som plötsligt inte går att öppna på min mac.

Följande program och felmeddelande kommer upp:

CS3(köpt Licens) - Photoshop, In design, Illustrator Felmeddelande LICENCIERINGEN FÖR PRODUKTEN FUNGERAR INTE -Du kan för närvarande inte använda produkten. Du måste åtgärda problemet genom att avinstallera och sedan installera produkten igen eller kontakta..........

Cs4 - Dreamweaver Felm LICENSIERINGEN FÖR PRODUKTEN FUNGERAR INTE Den här produkten har stött på ett problem och du måste starta om datorn innan produkten kan köras. om du ser det här meddelandet efter att du startat om datorn bör du kontakta...... Felm 150:30

Adobe Acrobat Prof 8 Felm; ADOBE ACROBAT PROF 8 KAN INTE STARTAS JUST NU. DU MÅSTE STARTA ÄNNU EN SVITKOMPONENT 8TEX PHOTOSHOP9 INNAN DU STARTAR ACROBAT8

Har dessutom CS5 svit men de programmen fungerar som de skall, ett tag fungerade alla program samtidigt, så problemet kom inte när jag inst CS5.

Är ganska kass på dator och installations biten, är det kanske något löjligt lätt fel??

Acrobaten tror jag inte behöver uppdateras enligt tidigare inlägg.

HJÄÄÄÄÄLP!

Har du CS3, CS4 och CS5 installerade på samma Mac? Är inte det som en inbjudan till problem?

Jag gissar att du har gjort en uppdatering i CS5, och att den uppdateringen har ersatt någon komponent som CS3 och CS4 behöver.

Tja, CS3 är jag bra på, CS5 håller jag på att lära mig, och CS4 är bara dreamweaver då jag höpt den löst.

??

1
Bevaka tråden