Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage, tomma HTML-mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-09-20 15:40

Jag har kunder som har problem när dom får mail från vissa avsändare, mailen är tomma det enda som kommer med är vem som skickat samt "subject" , Mailet är ett HTML mail, men andra HTML mail kommer fram korrekt. Har någon annan varit med om detta? //Anders

Ovanstående inlägg har brutits ut från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat.

/Mod

Lite bakgrundsinformation är aldrig fel, t.ex vilken version av OSX de kör, och vilken version av Entourage det gäller.

Har man installerat alla tillgängliga uppdateringar till OSX, och till Office?

Är det alltid problem från samma avsändare, eller skiftar det?

Kan man se någon gemensam nämnare hos de aktuella avsändarna?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-09-20 16:27

Eftersom jag har ingen erfarenhet av MAC så har vi haft svårt att kontrollera om alla uppdateringar är gjorda korrekt.
I våra fall är det en och samma avsändare varje gång vi blir kontaktad. Men det är inte bara en MAC kund som kör Entourage som fått samma problem. Så logiskt borde det vara avsändarens mail som är orsaken, för vore det avsaknaden av uppdateringar så är sannolikheten mindre att alla med problem är lika dålig på att uppdatera.

Ursprungligen av akaempe:

...Men det är inte bara en MAC kund som kör Entourage som fått samma problem...

Ni har andra användare som kör något annat än Entourage - och där funkar det?
Och i så fall - Vad kör de? Windows? Outlook? Versioner?

De Entourage-användare som har samma problem - kör de alla samma version av OSX och av Office? Vilka versioner i så fall? (ja, jag vet att jag har frågat om detta redan, men du har inte svarat, och det behövs nog ett svar på detta)

En möjlighet är ju att mottagaren har någon form av spärr eller filter (en brandvägg eller någon annan form av skydd) som stoppar HTML-koden från den här avsändaren.

Har mail-mottagaren kollat eventuella loggar i brandvägg eller spam-filter?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-09-20 16:51

Problemet är att vi är en supportavdelning som supporterar e-lösningar som stödjer PC men inte MAC så vi har ingen erfarenhet av MAC. Dom kunder som vi får in är privatpersoner med MAC som får aviseringsmail på att en försändelse finns att hämta på ett visst ställe. Dessa kunder vet oftast inte vilken version av OXS eller Office dom använder. Den info vi får fram är att kunden kör MAC och Entourage, men jag kan återkomma om jag får in en kund som vet vad han använder och som ger oss tiden att ställa frågor.
Jag ställde frågan främst om flera i detta forum har haft samma problem. Och i så fall få ett tips på något man kunde be vår kund testa.

1
Bevaka tråden