Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SD kom in i riksdagen - nu är jag sur

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

SD kom in i riksdagen gjorde mig sur. Jag anser att ALLA människor får uttrycka sin åsikt, även folk såsom SD. Mitt problem är dock att de som jag själv sett och hört om ofta inte håller med SD utan röstar som ett missnöje enbart. Men precis som folk med mer eller mindre uttalade främlingsfientliga, och framförallt antidemokratiska, krafter har rätt att uttrycka sin åsikt så har jag rätt att anse att de har fel med sin valpropaganda. Och det är alltid tråkigt när demokratier går mot antidemokrati, och det är forskning som visar på att det går åt det hållet med partier såsom SD och det enda som kan göras är att ALLA andra partier måste hålla ihop.

Så i slutändan är jag sur på ALLA partier och politiker om de inte skärper sig och står upp för demokratin!

+1 poseidon84

Blev riktigt förbannad, hur fan kan "folk" rösta på SD? FYFAN.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-19 23:49

Låt folk rösta hur dom vill, ett fritt land inte sant. Sluta ge pekpinnar.

Egentligen skulle vi visa folkets makt och ge tusan i att rösta överhuvudtaget dvs.. ett valdeltagande på 20 % (pensionärerna inkluderade) för att dom insnöade politikerna skulle vakna upp på allvar och göra något för att underlätta för ungdomar, att få riktig stöd och hjälp för att etablera sig och få in en fot i en bostad och arbetsmarknad som bara skenat iväg.

Skäms allihopa säger jag bara, blir fly förbannad när jag tänker på det.

Traditions/hantverk yrkena har nästa dött ut pågrund av att ingenting har gjort de senaste 30 åren för att hjälp vår unga generation att ta över 40 -talisternas herravälde .

Nu snackar dom om lärlingsplatser 30 år försent minst . :mad::mad::mad::mad::mad:

Här i Götet skulle jag bli glad om sossarna och moderaterna skulle tvingas samarbeta pågrund av valsituationen. Skulle vara rätt åt dom.

Då skulle vi kanske slippa lyxpariserhjul på 100 miljoner som snurrar med tyska turister, på bekostnad av nedskärningar i skolan och arbetslösa ungdomar.

Våra Ungdomar är dom som ska ta över staffetpinnen ge dom en chans åtminstone ???

Ge ett studiebidrag som går att leva av för ungdomar som kämpar med högre studier i stället för att finansiera utländska studenter som kommer till Sverige och utbildar sig till tandläkare och läkare och sedan tack och hej leverpastej drar dom tillbaks till välavlönade länder som USA , England., Norge med sin fina gratis svenska utbildning.

En utbildning i miljonklassen !!!!

Tack för det.

Tack för ordet !

Inget Sverige som jag är speciellt stolt över längre.

Ohlys "superbank" ambitioner talar vi tyst om.... Då blir man på riktigt dåligt humör.

Senast redigerat 2010-09-19 23:59

CUBEIS, det här är ett diskussionsforum, här får man ha åsikter, inte sant. Sluta ge pekpinnar.

Varsågod.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-20 00:01
Ursprungligen av keptang:

CUBEIS, det här är ett diskussionsforum, här får man ha åsikter, inte sant. Sluta ge pekpinnar.

Varsågod.

Ungdomarna finaste vi har ville bara lyfta fram dom. Inte lätt att vara ung vi lite äldre kan lätt glömma det

sant ... får skylla på att det är sent efter en knasig valvaka

Jag funderar allvarligt på att lämna landet igen. Nu skäms jag över att vara svensk. Idioter.

Ursprungligen av klarabara:

Jag funderar allvarligt på att lämna landet igen. Nu skäms jag över att vara svensk. Idioter.

Jag håller med, men är det inte ännu värre i Nederländerna, med PVV?

Ursprungligen av klarabara:

Jag funderar allvarligt på att lämna landet igen. Nu skäms jag över att vara svensk. Idioter.

Ska mycket till innan jag skäms för att vara svensk, men det här resultatet visar att det snart inte finns mycket att vara stolt över. En svart dag.

  • Medlem
  • 2010-09-20 06:51

Dessa inlägg är flyttade från den här tråden.
Politiska diskussioner hör inte hemma här varför den här tråden är stängd redan från början.
Admin

1
Bevaka tråden