Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV:n svart efter omstart av datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett bekymmer som jag inte blir riktigt klok på hur jag ska lösa...

har en mac mini av näst senaste modell kopplad till min lcd-tv via en mini display port+usb till hdmi-kabeldosa...allt har fungerat hundra fram tills igår då bilden plötsligt svartnade. jag skulle bara starta om maskinen eftersom den stått igång några dagar. jag ser den gråskärmen med äpplet, och det snurrande hjulet, men så fort den ska logga in i själva osx svartnar bilden. om jag är tålmodig och väntar går skärmsläckaren igång, den kan jag se, och när jag väcker datorn kan jag se min skrivbordsbakgrund en halv sekund, men sen försvinner bilden igen...

jag tänker att det har något med upplösning att göra, även om jag absolut vet med mig att jag inte pillat på inställningarna på ett bra tag.

jag har även en macbook pro som jag har fildelning med, men tyvärr har jag inte aktiverat skärmdelning på minin...inte heller fjärranvändning...jag har provat starta upp den i felsäkert läge, men bilden försvinner även då. Samma sak gäller när jag testar enkelanvändarläge och verboose...

någon som har något tips på vad som är galet och hur jag får bukt med det?

tacksam för all hjälp jag kan få!

ingen som har något förslag? verkligen?

Vad händer om du testar olika upplösningar?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-21 21:46

du har ingen skärm du kan koppla den till utan någon dosa emellan?

Det låter som om det är den här adaptern du har(www.99.se/1926612-post9.html). Har du kollat ev support hos tillverkaren?

1
Bevaka tråden