Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akut behov av OS X 10.6.3 install disc för MacBookPro6,1

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 11:28

Hej,
är bosatt utomlands men är på besök här i min gamla hemstad Stockholm. Fick diskcrash i fredags och varit på jakt efter en instations disk till min Macbook Pro 17" i7 (MacBookPro6,1).

De skivor som säljs i butik stödjer inte min dator och jag är osäker på om 15"s skivor går att installera på min 17". Detta är alltså väldigt akut och undrar om någon kan låna ut sin skiva i 10 min.

PM mig snälla. Är nära på desperat!

Alex

En 10.6 OS X retail funkar väl på din dator? Kostar några hundralappar i butik.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 12:17

hummel: precis vad jag skriver ovan så går det inte använda dem då de saknar stöd för i7 processorn. Har både fått detta bekräftat för jag själv köpt en retail 10.6, pratat med Apple samt inLife.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 12:33

Ta hårddisken som sitter i den nya datorn och sätt den i (eller koppla externt till) en äldre dator som retail-10.6.3 går att installera på. Installera på hårddisken från den datorn, kör programuppdatering till 10.6.4, flytta tillbaka hårddisken till den nya datorn. Detta fungerar.

Kanske är det enklare att hitta någon med en godtycklig bärbar Intel-Mac än att hitta någon med installationsskivor till just din modell.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-19 12:45
Ursprungligen av Rajje:

Ta hårddisken som sitter i den nya datorn och sätt den i (eller koppla externt till) en äldre dator som retail-10.6.3 går att installera på. Installera på hårddisken från den datorn, kör programuppdatering till 10.6.4, flytta tillbaka hårddisken till den nya datorn. Detta fungerar.

Kanske är det enklare att hitta någon med en godtycklig bärbar Intel-Mac än att hitta någon med installationsskivor till just din modell.

Starta den i firewireläge är iof inte dumt tänkt. Tack för idéen. Återkommer. Men har någon en disk så säg gärna till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-10 11:31

Btw fick tag i en i7 macbook pro disc så allt löste sig!

1
Bevaka tråden