Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panorera ljudet i iMovie 9 ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-15 23:13

Hej! Har lagt över lite monofilmer (från gammal videokamera) till datorn. Nu undrar jag hur jag kan balansera ljudet i senaste iMovie så det hörs i BÅDA högtalarna. Detta har jag för mig gick smidigt i gamla iMovie HD (vill dock gärna jobba vidare i denna, nya version).

Tips och tricks?

Mvh
Fredrik

Flyttade till rätt underforum.

/Mod

  • Medlem
  • 2010-09-17 01:12

Tack! Ingen som vet om detta går? Har tillfälligt löst det genom att exportera ljudet, ta in det i ett ljudredigeringsprogram, spara filen och importera igen - men det känns bökigt.

/Fredrik

  • Medlem
  • Östersund
  • 2010-09-19 04:41

Är det inte så att redigeringsmöjligheterna i iMovie 08 och 09 är kraftigt reducerade jämfört med tidigare versioner?
Jag skulle inte bli förvånad om det helt enkelt inte går att panorera ljudet i iMovie 9, med tanke på att programmet numer mest verkar vara riktat till svenniga småbarnsföräldrar som enkelt vill kunna slänga ihop snuttiga semestervideos och bildspel med barnen.

Ursprungligen av saylo:

...att programmet numer mest verkar vara riktat till svenniga småbarnsföräldrar som enkelt vill kunna slänga ihop snuttiga semestervideos och bildspel med barnen.

Så skönt att du inte har några fördomar lille vän....

  • Medlem
  • 2010-09-20 12:09

Lite snärtigt skrivet av saylo kanske, men det ligger ju lite i vad han skriver. Man riktar sig mer mot, vad ska man kalla det, "enklare" användare dom snabbt vill få ihop något hyfsat snyggt. Till övriga har man FCE, som jag tyvärr inte tycker är så smidigt, men proffsigare såklart. Tråkigt att arbetsflödet i iMovie HD togs bort tycker jag. Men men...snart kommer väl nästa iLife, det blir spännande.

Ännu igen som vet något om min huvudfråga?

Fredrik

Använd garageband eller kanske quicktime 7 (sitter och skriver i telefonen så jag kan inte dubbelkolla. )
Men du bör kunna extrahera ljudet sen panorera det i garageband och sen importera det i iMovie.

1
Bevaka tråden