Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tahoma är borta, kan man ladda ner det igen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-18 14:11

Hade Tahoma typsnitt på datorn för några dar sen, men nu är det helt borta verkar det som. Förstår ingenting. Nån som har nån aning om vad som hänt? Och/eller var man kan ladda hem det igen?

Har du installerat ett nytt operativssystem eller program? Jag har för mig att en av dem kan flytta på typsnitt som inte är kompatibla till en ny mapp för att säkerställa att allt fungerar som det ska efter installationen. Iså fall är typsnitten inte borta, bara flyttad till en annan mapp.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-18 16:55
Ursprungligen av The Real Viking:

Har du installerat ett nytt operativssystem eller program? Jag har för mig att en av dem kan flytta på typsnitt som inte är kompatibla till en ny mapp för att säkerställa att allt fungerar som det ska efter installationen. Iså fall är typsnitten inte borta, bara flyttad till en annan mapp.

Nej, det har jag inte gjort vad jag kan komma ihåg. Och jag har letat Tahoma i Spotlight men det finns ingenstans.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-18 17:48

Tahoma ska ligga i /Library/Fonts/ mappen. Eftersom den ligger i Library mappen så hittar inte spotlight den om man inte söker efter system filer.

//Rob

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-19 17:33
Ursprungligen av Robo-X:

Tahoma ska ligga i /Library/Fonts/ mappen. Eftersom den ligger i Library mappen så hittar inte spotlight den om man inte söker efter system filer.

//Rob

På så vis! Hur som helst så har jag 2 olika Library/Fonts-mappar men inget Tahoma i någon av dem.

Fonter kan även ligga i ~<username>/Library/Font/.
Fonter som ligger där syns endast när man är inloggad i det konto som man är inloggad i.
Bra om man har fonter som endast skall användas av en person.

Skall fonterna användas av flera användare skall de ligga i /Library/Font/.

Spotlight söker inte heller i ~<username>/Library/Font/. Så du får kolla mappen själv.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-20 09:25

Hittar fortfarande inget Tahoma nånstans.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-10-08 13:25

Någon som kan hjälpa? Saknar mitt Tahoma.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-10-08 13:32

Saknar du den och det ska följa med Mac OS X så installera med hjälp av CharlesSoft - software you always wished someone would write

1
Bevaka tråden