Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka minnen till PM G4 1Ghz?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-29 18:06

Är det känsligt med vilka minnen som accepteras? Måste det vara märkesminnen eller går no name-varianter bra? Komplett.se har ju 512Mb PC2100 för strax under 500kr, men vågar man köpa dom?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jens H
Är det känsligt med vilka minnen som accepteras? Måste det vara märkesminnen eller går no name-varianter bra? Komplett.se har ju 512Mb PC2100 för strax under 500kr, men vågar man köpa dom?

Ingen aning men lägg annars till 150 spänn (plus moms) och handla på www.macoteket.se så vet du säkert att det fungerar och får dessutom livstidsgaranti på köpet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Ingen aning men lägg annars till 150 spänn (plus moms) och handla på www.macoteket.se så vet du säkert att det fungerar och får dessutom livstidsgaranti på köpet.

slipp momsen summan och köp här?

"AMD OK" minnen fungerar i din PM G4

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512SD133T

Lycka till i jakten på biiliga men bra minnen, jag tror dock att jakten blir kortlivad

Citat:

Skrevs ursprungligen av cubeuser
slipp momsen summan och köp här?

"AMD OK" minnen fungerar i din PM G4

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512SD133T

Lycka till i jakten på biiliga men bra minnen, jag tror dock att jakten blir kortlivad

Går inte länken till fel typ av minne? Den leder ju til ett PC 133, inte ett PC 2100.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nicklas Högås
Går inte länken till fel typ av minne? Den leder ju til ett PC 133, inte ett PC 2100.

helt korrekt, detta minnet är det som fungerar till PM G4

Vänligen rätta mig om jag är i villfarelse;)

cubeuser, du är förlåten! Jag kunde bara inte låta bli att komma med en liten pik om detta i tråden om Macotekets priser. Inget illa menat, det var bara så inbjudande.;)

  • Medlem
  • 2003-05-31 23:27

Kan man köra ett "512Mb DDR PC2700/DDR333"-minne på en PMG4 1GHz (Den billigaste som nu marknadsförs av G4:orna)? (Normalt sett sitter ju 256 Mb PC2100 i burken då man köper den.)

Senast redigerat 2003-06-01 00:04
1
Bevaka tråden