Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att installera iTunes i Win XP - hittar inte filen iTunes.msi

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

i Imac fungerar itunes klockrent men nu köpte jag en iPhone 3Gs och tänkte synkronisera Outlooks adressregister men det går inte att installera iTunes i min Win XP maskin???

Den kommer till en punkt där jag får ett felmeddelande: Den resurs du försöäker använda finns på en nätveksresurs som är otillgänglig.

Den ligger på: C:\Documents and Settings\Tommy\Lokala inställningar\Application Data\Apple\Apple Software Update\

Sen poppar ett annat meddelande upp: "Det gick inte att hitta sökvägen C:\Documents and Settings\Tommy\Lokala inställningar\Application Data\Apple\Apple Software Update\ Kontrollera att du har åtkomsträttigheter till den här platsen och försök igen, eller sök efter en mapp som innehåller installationspaketet iTunes.msi och och försök installera produkten därifrån.

Verkar som moment 22 eller vad proffsen säger...

Jag vet att det här är ett Apple forum men det är här de intelligenta människorna finns det är därför jag lägger in frågan (!)

Bröt ut ovanstående inlägg från en annan tråd. Den tråden handlade om att avinstallera iTunes. Det är nog bättre med en ny tråd för den här frågan.

/Mod

Vilken version av XP har du? (iTunes kräver minst Service Pack 2)

På felmeddelandet låter det som om du försöker köra via Apple Software Update. Prova att ladda ner programmet från Apple i stället, och kör installationen den vägen.

Om inte det heller funkar, prova att köra installationen som administratör.

1
Bevaka tråden