Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första betaversionen av iOS 4.2 ute nu.

Tråden skapades och har fått 173 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder har den första betaversionen av iOS 4.2 för iPhone, iPod Touch och iPad släppts till utvecklarna. AirPrint kräver betaversionen av OS X 10.6.5.

Nyheter inkluderar:

AirPlay
AirPrint
Multitasking och mappar för iPad

Apple Releases First iOS 4.2 Beta for iPad, iPhone, and iPod Touch - Mac Rumors

Ser fram emot att läsa lite om iOS 4.2 på iPad! Ser fram emot den versionen.

//Stefan

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-09-15 19:28

Hur star det till med ordbok och tangentbordslayout for sverige? Ar det ink i betan?

Ursprungligen av krox:

Hur star det till med ordbok och tangentbordslayout for sverige? Ar det ink i betan?

Oklart än så länge, betan kom för bara några minuter sen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-09-15 19:43

Hehe jo det ar ju klart

Vantar med spanning!

Skrivet fran en ipad....

Ger besked om svensk lokalisering om en stund då min källa kommer in med resultat. L8R.

Jajamän! Svensk lokalisering i programmen, svensk ordbok/rättstavning och svensk tangentbordslayout. Jippijaj!

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-09-15 20:50

O joy! Har nog aldrig längtat så mycket eter november som nu

Då lär vi antagligen få se en lansering av iPad i Sverige i november! Sen om det blir nuvarande iPad eller en ny modell återstår väl att se. Känns ju inte jätteattraktivt att köpa en iPad tio månader efter den presenterades (eller över ett halvår efter den släpptes).

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-15 21:40

Man kan byta bort det fula typsnittet i Anteckningar.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-16 20:07

Äntligen. Redan när första Iphone kom så undrade många vad som hänt med Apple som körde denna vidriga spritpenna i Anteckningar. Det är nog ett av det mest omaciga utbrotten företaget haft - bara Leopard/Snow Leopards startbild är i klass med detta. Det finns uppenbarligen mullvader i företaget - smaklösa mullvader som då och då implanterar vidriga bastarder som sticker ut från från Apples smakfulla flöde av design och grafik. 3D-dockan är ju också ett sjukt implantat, men den fixar man lätt till med ett enkelt kommando i Terminal - det första jag gör vid uppstart av ny Mac eller efter nyinstallation - tillsammans med byte av den hemska skrivbordsbilden så klart..

Ursprungligen av Mija:

Man kan byta bort det fula typsnittet i Anteckningar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-16 08:03

Inget tiggeri om iOS betor eller dev udid över huvud taget.
Detta tillåts inte på forumet och inlägg/trådar om detta kommer omedelbart bli raderade.
/Admin

Senast redigerat 2010-09-16 12:19

Väl rutet Admin.

En iakttagelse: uppdateringen pajar mobildata för åtminstone Telia 3G.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

En iakttagelse: uppdateringen pajar mobildata för åtminstone Telia 3G.

Det löste sig med ett par återställningar av nätverksinställning och omstart.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-09-16 11:10

Äntligen, blir till att ladda hem den ikväll!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-16 15:21

Det går att spärra så att ringsignalen inte styrs av volymknapparna på sidan. Tack för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 16:19
Ursprungligen av Mija:

Det går att spärra så att ringsignalen inte styrs av volymknapparna på sidan. Tack för det.

Men tack för det!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-09-16 17:12

Installerade det precis nu, riktigt skönt att ha ÅÄÖ.
Allt verkar fungera fint så här långt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2010-09-16 17:17

För att fixa avsaknaden av APN-inställningar, gå till:
Unlockit - APN Changer for your iPhone med Safari på iPhone/iPad och skapa din profil där, Telia finns inte som operatör, men man kan sätta den till tomt och det funkar ändå, säger han som kör 4.2 på sin "padda" _med_ 3G-access.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-17 09:21

Symbolen för Röstmemon har ändrats mer åt pictogram-hållet. Varför? Kan inte Apple vara mer konsekventa i sina symboler. Samma sak händer i Mac OS X, iTunes och Quicktime X symbolerna passar inte in med några andra av Mac OS X symboler.

Ursprungligen av acke:

Symbolen för Röstmemon har ändrats mer åt pictogram-hållet. Varför? Kan inte Apple vara mer konsekventa i sina symboler. Samma sak händer i Mac OS X, iTunes och Quicktime X symbolerna passar inte in med några andra av Mac OS X symboler.

Kanske är en designändring som kommer komma till alla ikonerna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-17 11:33
Ursprungligen av poseidon84:

Kanske är en designändring som kommer komma till alla ikonerna?

Det är det jag fruktar.

Ursprungligen av acke:

Symbolen för Röstmemon har ändrats mer åt pictogram-hållet. Varför? Kan inte Apple vara mer konsekventa i sina symboler. Samma sak händer i Mac OS X, iTunes och Quicktime X symbolerna passar inte in med några andra av Mac OS X symboler.

Dock-ikonen för Dashboard är faktiskt väldigt lik iTunes. Men å andra sidan är det nog inte så många som har den i docken. hehe

Netflix-appen verkar kunna strömma ljudet till en airport express och antagligen bild till en Apple tv när det väl är dags. Om det funkar för Spotify så blir jag lycklig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-18 17:05

När jag testar att installera betan (är reggad utvecklare) på min iPad 3G får jag error 9. Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-18 17:25
Ursprungligen av kenjon:

När jag testar att installera betan (är reggad utvecklare) på min iPad 3G får jag error 9. Någon som har en lösning?

Error 9: This error occurs when the device unexpectedly drops off of the USB bus and communication stops. This can occur if the device is manually disconnected during the restore process. This issue can be resolved by performing USB isolation troubleshooting, using a different USB dock connector cable, trying another USB port, restoring on another computer, or by eliminating conflicts from third-party security software.

Bevaka tråden