Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vargbild på elskåp?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-13 17:10

Min kompis Yvonne är med i en tävling där det gäller att smycka ett elskåp. Yvonne har målat en varg. Riktigt snyggt! De 30 bidrag som samlar flest röster kommer att få ha sin målning på elskåp. Ska vi hjälpa henne bli bland de 30?
Designa ditt eget elskåp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 17:14
Ursprungligen av Eva:

Min kompis Yvonne är med i en tävling där det gäller att smycka ett elskåp. Yvonne har målat en varg. Riktigt snyggt! De 30 bidrag som samlar flest röster kommer att få ha sin målning på elskåp. Ska vi hjälpa henne bli bland de 30?
Designa ditt eget elskåp

Okey du har min röst det var en snygg bild Värmläning som jag är så är jag extra svag för vargar

lyckas du samla dom andra 87000 medlemmarnas röster så är nog segern i hamn

En ny röst i morgon är tydligen tillåtet hehehe....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-13 17:38
Ursprungligen av CUBEIS:

Okey du har min röst det var en snygg bild Värmläning som jag är så är jag extra svag för vargar

lyckas du samla dom andra 87000 medlemmarnas röster så är nog segern i hamn

En ny röst i morgon är tydligen tillåtet hehehe....

Ja, det skulle vara något det, att få alla 87000 medlemmars röster Men jag tror inte att det är så "lämpligt" att lägga ut en sådan uppmaning i en öppen diskussion. Jag får nog hålla till här i Loungen. Men det kan ju vara intressant nog det, att se om vi kan åstadkomma något. När jag var in senast så hade Yvonne 98 röster och låg på plats 185. Rätt så långt kvar till att bli bland de 30 bästa alltså.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 17:44
Ursprungligen av Eva:

Ja, det skulle vara något det, att få alla 87000 medlemmars röster Men jag tror inte att det är så "lämpligt" att lägga ut en sådan uppmaning i en öppen diskussion. Jag får nog hålla till här i Loungen. Men det kan ju vara intressant nog det, att se om vi kan åstadkomma något. När jag var in senast så hade Yvonne 98 röster och låg på plats 185. Rätt så långt kvar till att bli bland de 30 bästa alltså.

men vi är väl en hyfsad skara veteraner kan räcka en bit. nu får vi mobilisera, vi skickar PM till soffliggarna .

Dessutom var det en fin bild och tanke med bilden, jag skulle rösta på den oavsett uppmaningar.

Tanken kan ju vara att man ska vara rädd om naturens resurser oavsett om det gäller vattenkraften eller djurens fauna. En dag kan dom båda vara försvunna.

hmmm... kanske jag är helt insnurrad i politiska tecken i dessa valtider :D:D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-13 17:48
Ursprungligen av CUBEIS:

men vi är väl en hyfsad skara veteraner kan räcka en bit. nu får vi mobilisera, vi skickar PM till soffliggarna .

Dessutom var det en fin bild och tanke med bilden, jag skulle rösta på den oavsett uppmaningar.

Tanken kan ju vara att man ska vara rädd om naturens resurser oavsett om det gäller vattenkraften eller djurens fauna. En dag kan dom båda vara försvunna.

hmmm... kanske jag är helt insnurrad i politiska tecken i dessa valtider :D:D

Du är trevlig du
Och jag håller med dig angående bilden, jag tycker också att den är bra. Ja, jag tycker att den är finast. Om jag inte tyckte det så skulle jag inte ha lagt ut länken här.

Lade min röst på den med.

Varg är aldrig fel -om man inte är ett får ...:-)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-13 17:50
Ursprungligen av Goflorp:

Lade min röst på den med.

Varg är aldrig fel -om man inte är ett får ...:-)

En får tacka. Typ

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-13 18:23

Röstat. Är ju lite tvärs mot, trots att man är norrlänning, bor i skogen, är jägare, haft jakthund och kommer att skaffa får. Ändå vill jag ha mer rovdjur i vår natur

Ursprungligen av MatsOlov:

Röstat. Är ju lite tvärs mot, trots att man är norrlänning, bor i skogen, är jägare, haft jakthund och kommer att skaffa får. Ändå vill jag ha mer rovdjur i vår natur

Det är stort att som människa kunna se från annan horisont än sin egen.

Ju mer jag läser av dig MatsOlov, ju mer gillar jag dig.

Skriv mer.

Har lagt en röst, men som tur är går det konstigt nog att rösta på fler och denna är min favorit

Designa ditt eget elskåp

Fast dety är väl lite Jan Lööf över den...

LCR

röstade på vargen nu, gillade den

Rösterna är lagda
(från båda uppkopplingarna ... )

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 06:27

Det här går ju riktigt bra det

Plats nr 70, lade en röst igen - man fick ju rösta en gång om dagen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 08:47

ytterligare en röst från mig.

plats 43 nu , nästa mål topp 10

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 17:12
Ursprungligen av CUBEIS:

plats 43 nu , nästa mål topp 10

Vargflocken (läs Mac-nördarna) anfaller, morrar högt och kastar sig över datorn för att rösta

Ursprungligen av CUBEIS:

ytterligare en röst från mig.

plats 43 nu , nästa mål topp 10

Nu på plats 20

1 200 röster kvar till det målet
och bara 2 500 fattas till förstaplatsen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 23:50
Ursprungligen av macwitty:

Nu på plats 20

1 200 röster kvar till det målet
och bara 2 500 fattas till förstaplatsen

Samtidigt är det tufft mostånd, dels har vi ett grönt personligt infriande el bidrag på första plats och en skolklass bidrag på andra plats.

Vi får inte underskatta kraften i dessa och framförallt den enorma kraft som facebook utgör.

Men får jag ge ett förslag så rekommenderar jag intern rekrytering av röster hos var och en av oss i vår personliga arbetsplats miljö, och bekantskaps krets och just detta att man får ge en ny röst varje dag uppmanar oss till uthållighet och påpekan om att nya röster behövs varje dag.

Bästa taktiken är att smyga sakta ifatt utan att väcka för mycket uppmärksamhet och sedan en slutspurt sista dagarna så att vi inte utgör ett hot för tidigt, för då kommer nog facebook användarna att mobilisera stora artilleriet och då är det svårt att svara upp emot det .

Det blir spännande helt klart, mer spänning i detta än i riksdagsvalet om ni frågar mig

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 17:03
Ursprungligen av LCR:

Röstade igen, på båda dessa

Designa ditt eget elskåp

Designa ditt eget elskåp

LCR

Jag håller med. Den var också fin. Kul med vattnet som rinner ner på trottoaren.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 17:01

Yvonne skrev till mig
"WOW helt plötsligt är jag med i leken!! Blir alldeles exalterad!"

Haha, man ska inte underskatta ett gäng Mac-nördar

Innan "vi" kom in i bilden så hade hon 98 röster och låg på plats 185
Nu har hon 1343 röster och ligger på plats 26
Spännande värre!
Hjälp Yvonne Ohlsson Söderholm vinna tävlingen Konst på elskåp

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 17:18

Ser att tävlingen avslutas den 26 september. Vi har 12 dagar på oss att rösta. Det här är kul!
Nästa år gör vi en alldeles egen bild här på 99Mac som vi röstar på!

Ursprungligen av Goflorp:

Plats nr 70, lade en röst igen - man fick ju rösta en gång om dagen.

Däremellan kan man få oväntat besök

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dhUFxaauNTE?fs=1&amp..."></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dhUFxaauNTE?fs=1&amp..." type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 17:26
Ursprungligen av macwitty:

Däremellan kan man få oväntat besök

Underbart

Och om man skriver ett inlägg så hamnar tråden högst upp och folk blir påminda att rösta, har ni märkt det?!...

Kan ta tillfället i akt att påminna om min favorit Designa ditt eget elskåp samt vargen i fråga Designa ditt eget elskåp.

Rösta gärna på båda (men inte de som ligger över i listan (om ni inte gillar dem så klart...)

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-14 22:21

Himmel också, nu är vargen på plats 21!
99-vargarna anfaller

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 23:19
Ursprungligen av Eva:

Himmel också, nu är vargen på plats 21!
99-vargarna anfaller

hehehe.. jag skickade runt "vargen" i mitt "lilla" nätverk :">

nu är jag tyvärr ingen stor facebook användare så jag tar inte åt mig äran missförstå mig inte, men jag har lite företags kontakter och detta var ett uppskattat avbreak för många av mina bekanta

min bror jobbar hos Nasdaq OMX och vargen spreds som en löpeld. där.

en kul grej helt enkelt .

SE UPP snöbollen är i rullning var ska detta sluta månne

nästan två veckor kvar

roligast hade varit om du inte skvallrat för vänninan Eva ,att du "råkade nämna denna utsmyckning av ett elskåp" här inne. hehehehehehe..... har du sagt det till henne ?

snacka om suprise. samtidigt måste jag påpeka att din vänninas bidrag är jättefint och tydligen är jag inte ensam om att tycka det

Nu går vi för seger, ooooppsss. börjar känna mig lite delaktig , en härlig känsla

Tänka sig vilken glädjespridare denna "varg" blev

Eva!!!
Hjälp henna att fixa en länk på deras facebooksida Konst på elskåp | Facebook
Nej man kan inte ändra så hon får lägga in en ny post. Hon ska inte lägga in en bild utan länken - då kommer bilden automatiskt.
Folk söker inte - de klickar

CUBEIS, jag tror inte att vi behöver smyga - nu dras det ihop folk både här och där. Tror jag fått 20 mejl idag om att rösta på deras eller någon kompis bild. Så det vikigaste nu blir nog att hålla undan för de som kommer bakifrån.

Fattar inte varför man inte kan ha en översikt där man ser de alla 30 första med rösteta - eller finns det någon sådan?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-15 06:21

God morgon! Ni är otroliga

Kunde ärligt rösta på vargen efter att ha tittat på 30 i topp. Möjligen skulle Stockholmskartan som låg på plats 848 vara praktisk, men inte vacker.

Bevaka tråden