Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så får du en helskärmsterminal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sökte förut för att få helskärm med terminalen men fann ingen lösning då det iaf alltid fanns kvar menyerna om man maximerade. Det enda som jag fann var en lösning med x11 för att få upp det i helskärm.

Satt nu och bläddrade lite i en OS X bok där jag fann kommandot >console.
När inloggninsrutan syns efter att datorn startat så skriver man >console som användarnamn och inget lösenord. Tryck sedan logga in för att få enbart konsol (terminalen) åtkomst.

Hoppas detta kan hjälpa någon som letar efter helskärms-terminal!

Vill man ha riktigt kul kan man söka efter "GL-Terminal" och installera den.

den härmar en gammal bildrörs-terminal med bulligt bildrör, flimmer och dessutom kan man få "emulated baudrate" - att texten ringlar fram i 2400bps t ex....

Bara kul, bara snyggt.

Själv tyckte jag om det så mkt att jag gjorde en Website av det hela:

http://home.mac.se/jerry

Artikel och länk till GL-Terminal;

GLTerminal for OS X

... och den har "Toggle Full Screen"

Kul! Den ska testas sen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-09-14 13:14

Surt att den kräver Rosetta (PowerPC only)... Utvecklaren är en fd. Apple-anställd som gjorde den och fick utmärkelse för bästa demo för OpenGL under sin tid på bolaget. Och ingen källkod är därmed tillgänglig i dagsläget.

Vad menar du? Om det är ett PPC-program kan du köra det på din Intel genom Rosetta.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-14 15:24

Haha underbart

Den smäller igång och gör jobbet på min i5:a utan krusiduller.
man får gå in och välja om "renderer" varje gång, för den lyckas aldrig komma ihåg det (bugg).

Annars, går den som ett spjut.

Sedan är det välan föga noga om ett terminalfönster lider lite prestandaförlust ...

testade ">console" idag när jag startade om pga några uppdateringar, fungerade ju finfint Tack för tipset, bra att veta.

1
Bevaka tråden