Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlysning: Kalenderlösning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 11:57

Hej!

Jag har en iPhone, en Mac på jobbet och en Mac hemma. Jag använder idag iCal på jobbet och i telefonen, och synkar inte datorn hemma. Jag känner att det är dags att ta steget ut i molnet, bl a för att kunna dela med mig av några av mina kalendrar till kollegor. Det skulle också ge mig möjlighet att ha koll från datorn hemma, utan att fippla med iPhonen.

Önskemål som gäller både dator och telefon:
Veckonummer, veckovy, möjlighet att lägga in nya poster, möjlighet att hantera flera kalendrar, funka offline.

Jag har kikat lite på SaiSuke till telefonen och tycker det verkar bra, med en googlelösning för synkning och delning. Dock vill jag helst inte köra google.com/calendar på datorn, eftersom det kräver uppkoppling och saknar vissa andra options. iCal funkar bra, men saknar synkfunktionerna. Finns det något program som löser mina problem, eller har ni andra tips på hur jag ska gå tillväga?

Marcus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 12:22

iCal till Google calendae till iPhone/mobil

borde synka sömlöst, om du sedan vill ha veckovy, så kan du dra ner veckonummer till ical och eventuellt en annan app till telefonen.

Ett annat alternativ är Exchange, men det är kostsamt

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-09-13 12:27

iCal synkar finfint med Google Calendar, så kör med det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 13:16

Ok, det kanske funkar? Hur bär jag mig åt för att synka iCal med Google? Har sökt lite och det verkar finnas diverse lösningar som är bra på olika saker. Har ni tips på vilken som skulle passa mig utifrån beskrivning ovan.

Marcus.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 14:50
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 08:34

Det här kan nog bli bra. Tack för hjälpen!

Om jag vill flytta över mina iCal-kalendrar till Google, finns det ngt simpelt trick då?

Marcus.

Ursprungligen av Macke K:

Om jag vill flytta över mina iCal-kalendrar till Google, finns det ngt simpelt trick då?

Absolut. Let me google that for you

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-14 09:46
Ursprungligen av sjovall:

Stort tack! Nu rullar allt enligt mina önskemål.

Marcus.

1
Bevaka tråden