Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook 13" Alu 2.4GHz har slutat ladda

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-12 22:36

hej!

Jag får börja med att berätta att jag är totalt nollställd på det här, men tänkte ändå fråga.

Jag äger ovanstående Macbook sedan september förra året. Garantin gick ut för ett halvår sedan.

Helt plötsligt slutade den att ladda. laddaren slutade lysa, det stod "laddar ej" vid batteriet på skärmen. Sen funkade laddaren och fortsatte strula, Så jag köpte en ny magsafe-laddare för 800 kr..

Inte hjälpte det mig nåt alls.. precis samma problem som innan Laddaren blinkar svagt svagt grönt eller orange.. Men det händer inget.

Vad jag vet har ingen petat på den eller tappat den. Ringde Apple som ville ha 500 kr för nån jäkla telefonsupport.. Det tackade jag nej till..

Vad tror ni macgurus kan vara felet? Datorn är nu uppe i Falun och ska in i en Apple butik för att testa att byta batteri.. Jag hatar att sitta vid min PC nu

Snälla hjälp mig jag är desperat!

Mvh

  • Oregistrerad
  • 2010-09-12 23:55

Svårt att svara på men batteriet är ju en trolig orsak.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-09-13 09:28

Hej!

Tack förr ditt svar.

Det låter logiskt, men datorn är ju inte så himla gammal? I och för sig så skötte min före detta sambo inte alls det här med att dra ut sladden när batteriet var fullt och så, under hela tiden jag ägde den..

Enligt programmet cocunut eller vad det heter så hade jag 89% kvar av kapaciteten på batteriet..

Det lär väl kosta skjortan och 50 för att laga den om det skulle vara något annat?(tänker nu på hemförsäkringen) 1500 är ju självrisken, och jag vet inte hur myckett dom drar av från det totala värdet på datorn som kostade 12000 kr enligt kvittot jag har. Men jag betalade 10500...

Är datorn över 1 år gammalt så är det 20% värdeminskning som gäller för de flesta försäkringsbolagen, gå in på ditt försäkringsbolags hemsida och kolla!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-13 17:24

Laddstationen eller batteriet skulle jag satsa på .

Får du ett nytt batteri så tror jag att det löser sig, Jag satsar en slant på att ditt batteri krånglar.

Dom har sitt eget liv ibland oavsett ålder tyvärr. dom kan bara börja flippa ur utan anledning.

Du kan lätt kolla upp det genom att låna ett likadant batteri och switch på din macbook och se om det laddas och funkar okey.

lycka till.

Senast redigerat 2010-09-13 17:38
  • Medlem
  • Ljungby
  • 2010-10-04 20:38

Jag har typ samma problem. Jag stoppar in laddarn i datorn men den börga inte ladda det började inte lysa från kontakten. Det komiska är ju att min dator är en vecka gammal Det kan ju inte vara nått som är paj redan väll lite längre livslängd måste det ju ändå vara

  • Medlem
  • Strömsund
  • 2010-10-07 22:25

Samma sak här!
köpte datorn den 1 okt 2010..

Nu funkar inte laddaren..

Tid kvar av batteri 1.38 =(

  • Medlem
  • 2010-10-13 13:52

Jag fick också samma problem. Macoteket säger att det är logikkortet som är trasigt.
Detta började efter att det small till när jag skulle sätta in laddaren i uttaget. Den laddaren slutade direkt, sedan fick jag en ny i utubyte. Men det tog 2-3 månader innan problem kom med att den inte laddade, efter lite trixande kom det igång igen.
Nu fick jag låna en av min vän, händer samma sak med hans laddare. Nu ska de ha 6500 kr för att laga. Ska köpa en ny tror jag.

Händer samma sak för mig ibland, men då funkar det om jag bara vänder på själva kontakten som går in i Macen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-10-18 09:41
Ursprungligen av Fille_jr:

Händer samma sak för mig ibland, men då funkar det om jag bara vänder på själva kontakten som går in i Macen.

Då är nog dioden trasig på ena sidan av kontakten... Det hände för en polare också. Men jag hade turen att titta på undersidan och där lyste det!

1
Bevaka tråden