Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny på SwitchresX - förstår inte hur det fungerar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker få igång Minin till projektorn som har upplösning 960 x 540 men kan endast som standard välja 800 x 600 så jag skaffade SwitchresX. Men jag har skapat en Custom med 960 x 540 och bootat om datorn men jag kan ändå inte välja den upplösningen. Vet ni hur det programmet fungerar och hur jag ska göra?

  • Medlem
  • 2010-09-12 05:30

Vad är det för Mini? Hur ansluter du till projektorn?

Ursäkta mitt lite ofullständiga inlägg. Det är en Mini från 06/07 kopplad med DVI utan några adaptrar eller liknande. Som sagt, efter ett tags strul lyckades jag få bild men med 4:3-upplösning (800x600) men jag vill ju självklart fylla hela projektor-bilden så jag kan se film etc.

Och jag har försökt läsa på om SwitchresX men det programmet är inte tillräckligt användarvänligt för mig. Jag förstår inte hur jag aktiverar min nya upplösning jag skapat, 960x540 som är native för projektorn.

  • Medlem
  • 2010-09-12 15:44

Har tyvärr inga bra svar, men jag minns själv när jag skulle köra 1080p via en MDP -> LCD-TV. Det slutade iaf med att jag körde på 720p. Det gick inte att ändra upplösningen på ett bra sätt.

1
Bevaka tråden