Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-12 00:19

Sen, en fråga om en eventuellt nyhet (kanske är nåt fel i mitt system men jag har kört igenom onyx ett par varv utan skillnad). Itunes startar av sig sjävt? Jag stänger ner den startar, jag stänger ner den startar.... har hörlurar ikopplade, kan det vara så att den känner av det och vill vara snäll och startar upp itunes för att den tror min avsikt är att lyssna musik? Låter för långsökt med tanke på spotify, filmtitt, med mera... störande var ordet i alla fall.

Senast redigerat 2010-09-12 01:12

Vilket operativsystem kör du?

I Windows har jag märkt att iTunes startar om av sig själv ibland. Men det är inget nytt nu - det har hänt mig då och då, med olika iTunes-versioner, både i XP och Vista.

I OSX har jag aldrig märkt detta.

Det har säkert med något tilläggsprogram att göra. Du har kanske något tillägg som visar "cover art" på skrivbordet, eller något meny-tillägg som ger iTunes-kontroller i menyraden, eller något liknande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-12 10:07

OS X 10.6.4...så det var alltså ingen feature.

Inga tilläggsprogram av det slag du beskriver. Jag raderade massa cache med hjälp av Onyx och fixade skivbehörigheter mm under nattten.

Idag på morgonen så fungerar datorn som vanligt och inget itunes som automatstartar.

Jag som trodde de var en feature i nya itunes

Skönt att allt funkar idag.

1
Bevaka tråden