Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedkopplat internet när man stänger locket på MacBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag stänger luckan på senaste macbook vita kopplar den ur uppkopplingen med USB stickan Telenors 10mbit SIMkorts variant. Jag har kollat runt men undrar om nån av er har en lösning?
Händer även på WiFi via routern. Har såklart testat med att inte använda skärmsläckare och de andra energispararfunktionerna.

Är det nån som vet en fiffig lösning på detta lilla irriterande problem, så hjälp gär mig lite grann

tackar

hittade Insomnia X, verkar funka bra

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-09-11 12:12

Att stänga locket på en bärbar (från Apple i allafal) har alltid inneburit att den somnar. Och somnar den så stänger den av allt. Wifi, USB - allt. Det finner du också i manualen till din bärbara. Det har ingen koppling till skärmsläckare eller energisparfunktioner. Dessa gäller bara när man har datorn igång. Det känns lite som att du har blandat ihop korten här.

Ursprungligen av frazze:

Att stänga locket på en bärbar (från Apple i allafal) har alltid inneburit att den somnar. Och somnar den så stänger den av allt. Wifi, USB - allt. Det finner du också i manualen till din bärbara. Det har ingen koppling till skärmsläckare eller energisparfunktioner. Dessa gäller bara när man har datorn igång. Det känns lite som att du har blandat ihop korten här.

Inte om man har en en extraskärm inkopplad, då är den igång som vanligt. (minus interna skärmen) Nu framgår det inte om Skogsmulle101 använder en extraskärm men..

//Stefan

1
Bevaka tråden