Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte installera 10.6

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker att ominstallera min Imac.
Den har version OSX 10.5.8 och jag vill blåsa om hela datorn och köra in OSX 10.6.3.
När jag kör in skivan och försöker göra detta så säger den att det inte går att installera OSX på denna datorn får samma meddelande om jag startar om och håller alt-tangenten nedtryckt och väljer skivan.

Några förslag på vad som kan vara fel eller hur jag löser problemet?

Tackar!

.C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-10 14:58

Vad har du för iMac?

Om det är en G5:a så kan du inte installera 10.6

Korspostning (dvs samma fråga eller inlägg i flera trådar) är inte tillåtet på forumet.
Ditt andra inlägg med exakt samma fråga har raderats nu

/Mod

Och vad är det för installationsskiva du försöker använda? Om det är en installationsskiva om medföljt någon viss datormodell, så fungerar den förmodligen bara på just den datormodellen.

Det måste vara antingen en s.k. "retail"-skiva (dvs en OSX-skiva köpt i butik), eller en skiva för just den iMac-modellen.

Och som Tangen redan påpekat - om det är en G4 eller G5, så går det inte alls att installera 10.6. Snow Leopard (10.6) fungerar bara på Macar med Intel-processor.

Jag försöker köra skivan som jag fick till min nya Imac. Dock så försöker jag ominstallera min gamla Imac som har en Intel Core 2 Duo processor. Då kanske felet är att jag måste ha en "retail"-skiva helt enkelt.

Testade att boota om med "c" intryckt och det gick inte det heller.

.C

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-10 15:26

Det är förmodligen så att den skivan inte funkar till den gamla, ny kostar 319 pix

Sweet!

Får knalla ner till butiken helt enkelt.

Tackar!

1
Bevaka tråden