Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärminspelning via Quicktime fungerar inte

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste MacWorld (Augusti 8) beskrivs det hur man kan göra skärminspelningar via Quicktime (sidan 70).

Jag har uppgraderat till Quicktime 7 Pro och kör på en MacPro med OSX 10.6.4. Men i Quicktime hittar jag inte valet "Ny skärminspelning" under Arkiv som beskrivs i steg 1 i MacWorld.

Någon som kan förklara vad som jag gör fel eller vad som är fel så är jag väldigt tacksam.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 11:45

När jag spelar in skärmen så använder jag bara Quick Time. Söker efter Quick Time i Spotlight och får då upp den samt Quick Time 7. Där i alla fall kan jag välja under File > New Screen Recording. Kanske kan vara till hjälp.

Tack för snabb respons men som jag skrev så saknas detta val i min meny.... och jag undrar ju vad det beror på?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 11:53

Han skrev ju vanlig Quicktime. Inte Quicktime 7!

//Rob

Det finns bara en QuickTime i min dator. Har också kollat på systemskivan och det är Quicktime 7 som finns där också ingen annan....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-09 11:59

Med Mac OS 10.6.4 kommer Quicktime Player (version 10) som standard och som alternativ kan man installera Quicktime 7.

Normalt installeras Quicktime Player i Application mappen medan Quicktime 7 i Utilities mappen. Du kanske har skrivit över eller tagit bort Quicktime Player.

//Rob

Se där så var det. Av någon anledning så var det borttaget och nu har jag återskapat via TimeMachine och nu finns den vanliga Quicktime också med valet i menyn.

Ett STORT tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-09 12:16
Ursprungligen av schröder:

Se där så var det. Av någon anledning så var det borttaget och nu har jag återskapat via TimeMachine och nu finns den vanliga Quicktime också med valet i menyn.

Ett STORT tack!

Härligt att det löste sig då

1
Bevaka tråden