Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera minne i MBP 2,2GHz 15" late '07

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allt kunnigt folk!
Jag sitter som rubriken anger med en Macbook Pro 2,2 Ghz 15,4", inköpt hösten 2007. Minnet är ett 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM. Jag jobbar med musik och vill kunna ha igång lite fler saker samtidigt som jag spelar in (och alltså har låg buffersize). Och är väl också allmänt sugen på en uppgradering. Så 4 GB skulle sitta riktigt fint!

Nu har jag ju aldrig rotat i en Mac innan, så jag behöver lite tips och råd. Vad jag förstått kan man hitta bra och billiga minnen från andra tillverkare och dessutom enkelt byta helt på egen hand, men jag undrar om guiderna som finns på nätet nu är relevanta för mig eftersom min dator har några år på nacken? Det kanske t.o.m. finns risk för att de lösa minnena jag köper är för bra för min MBP? Har inte letat runt så mycket hittills, tänkte se vad reaktionerna blir här så att jag inte lägger ner mycket tid på fel saker.

Är tacksam för både svar och länkar!

Mvh John

Det finns redan många trådar som avhandlar just detta, t ex den nedanstående. Fortsätt gärna i någon av dem.

http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/218601-traden-om-raett-minnen-till-macbook-pro-juni-2007-a.html

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden