Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PPT-mallar i olika språk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-09-07 14:20

Jag söker en konsult som kan se över mina powerpointmallar. Office 2003 och 2007 som skall ge användaren rätt språk (rättstavning) när dom öppnas. Allt är färdigt förutom att jag inte får till språkversionerna.

Vet ni någon som är riktigt duktig på powerpointmallar?

Jag har testat att markera texten/textblocket och ändrat språk. Men om jag öppnar det på en annan dator så blir det fel varje gång. Har testat alla möjliga kombinationer av språk på operativet/office samt alla möjliga inställningar. Utan resultat.

Totalt 24 st mall-dokument med några få layouter i varje.

//Jocke

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 16:14

Har själv stött på samma problem.

Det ligger tyvärr inte i själva mallen, men i powerpoint och office själv (iaf 2007) där det är språket som är inställd i systemet (sk "input language") som styr vilket språk som rättstavningen använder per default.

Det finns en artikel om detta på microsofts supportsidor. Skall kolla om jag hittar det igen...

http://office.microsoft.com/en-us/powerpoint-help/change-the-default-language-for-office-programs-HA010251787.aspx

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 16:23

Med andra ord, det går att ställa om språket till det man vill ha, men man kan inte ha olika mallar med olika språk öppna samtidigt på samma dator/inloggning. Alla kommer att rättas efter det inställda "input language". Vill man verkligen det, måste man ställa om "input language" i systemet (Windows) mellan arbeten i olika språk.

  • Medlem
  • 2010-09-08 08:23

OK, tack för input Picha.

Fast jag vet inte om detta förklarar mitt problem. Min kund som sitter i Finland har finska inställt som inmatningsspråk, trots detta får han engelska rättstavningsregler. Varje textblock är inställt på finska när jag gjort mallen. Dock har jag svenska som inmatningsspråk i mitt svenska system och ett eng office 2007.

Och hur fungerar det i 2003?

mvh

1
Bevaka tråden