Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smidig hård väska till 15" MBP?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag flyger mycket helikopter i jobbet, och när bagaget lastas i och ur så kan det hända att laptopväskor kan komma i kläm eller få sig en smäll, så det händer att det blir skador.

Jag söker därför en tålig men smidig laptopväska för min MBP 15" Unibody.

Jag kan tänka mig t ex en i aluminium som liknar en attacheväska, eller case, eller liknande. I vettiga prisklasser med plats för datorn laddare och kanske en extern HDD och lite småkrafs i olika fack.

Har ni några förslag?

Är även ute efter en mer vanlig datorväska att ha när jag inte flyger, en som rymmer lite mer grejor och har många bra fack och bra kvalitet utan att kosta skjortan.

Liksom en mer minimalistisk väska, typ sleeve eller liknande som rymmer det viktigaste och laddaren, att ha när man kutar över till en polare t ex och inte behöver ha med sig så mycket.

Jag har kikat på t ex Case Logic men det är ju för fan hårda blixtlås som kan lägga sig och skava mot aluminiumet på MBP och riskera att göra märken, sånt hatar jag.

Så, har ni några förslag och länkar så blir jag glad.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-07 08:52

Hård väska:
Rimowa
Rimowa Topas Cabin Trolley 55cm - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bagar och resväskor
men de är ju inte i någon vettig prisklass.

Vanlig datorväska som rymmer mer: (har sån själv; stora hjul, många småfack, kvalitet)
Wenger Potomac kanske passar:
Amazon.com: POTOMAC from SwissGear by Wegner Computer Double Gusset Rolling Case: Electronics
Clas Ohlson Internetbutik
Potomac WA-7966-02 Wenger Computer Case
Wenger Potomac 17" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Datorväskor

Sleeves finns det massor av, kolla på prisjakt och på Apple Stores hemsida

On The Case On thecase tillverkar väskor, du kan få exakta mått på hur du vill ha den.

Flera handtag? Skumfyllning? Plats för extra tillbehör.

Tack för tipsen hittills, det var en del intressant. Men jag är väl inte direkt ute efter sådana som kan dras på hjul utan mer en bärbar rymlig väska att ha när jag inte flyger och ska ha med mig en del grejor.

Kom gärna med fler förslag på de olika väskor jag eftersöker.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-08 18:32

Pelican Cases....?

Ursprungligen av kenjon:

Pelican Cases....?

Jag har en sån här när jag bara har med mig min 17" och lite småprylar, och sen större pelicaner när jag har med fler saker. M y c k e t tryggt för viktiga saker

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-10 23:19
Ursprungligen av akerstrom:

Jag har en sån här när jag bara har med mig min 17" och lite småprylar, och sen större pelicaner när jag har med fler saker. M y c k e t tryggt för viktiga saker

Precis, det var de jag menade. Vattentäta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 18:45

Rimowa, du kommer inte att ångra dig, om du sedan bor i stockholm så kanman gå till någon av skumplast killarna och få skräddarfixade inkråm för rimliga pengar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-10 12:41

Eftersom vi måste Googla åt dig och gå vidare från länkarna så kommer ännu ett tips här.

Deluxe Briefcase with Security Fast Pass? - Fits up to 15"/38 cm Laptop - Victorinox AG

citat:"removable padded computer sleeve"

Även Wengerväskor har liknande system med separata sleeves, min har handtag och liten ficka på utsidan för musen.

Det är oftast inte värt att beställa över nätet eftersom de är skrymmande och frakten blir hög, leta efter en bra väskaffär i Stockholm. (Finns inga bra i Gbg)

http://www.strandlins.com

http://www.xn--vskan-gra.com

http://www.travelheroes.se

Senast redigerat 2010-09-10 12:51

Annars kan man få allt utformat som man vill och stödja svensk industri. Vilket många musiker gör

Hem

1
Bevaka tråden