Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlöst tangentbord

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 19:21

Hej!

Jag har just nu sjuka problem med mitt trådlösa Mac-tangentbort. Det förlorar kopplingen med datorn precis hela tiden, och eftersom jag jobbar med musikproduktion i Logic (massa snabbkommandon hela tiden) är det väldigt bra att ha ett fungerande tangentbord som man kan lita på.

Relativt nyligen köpte jag en trackpad, och använder både den, en magic mouse och tangentbordet på Bluetooth. Kan det vara att de krockar på något sätt? Det bör dock tilläggas att det var för en vecka sedan (typ) som tangentbordet började krångla, och veckorna innan de fungerade allt som det skulle.

Någon som har tips på hur jag kan lösa det?

Bluetooth på i ngn telefon i närheten?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 21:32

Nej, inte som är aktivt. Eller... Grannen kanske har, men det låter väldigt långsökt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-06 21:56

Kollat batterierna?
Prova att bocka ur "upptäckbar" i Bluetoothinställningarna, och se om det är skillnad (ifall det skulle vara någon granne).

Ladda ner iStumbler om dyu vil veta vad som rör sig i närheten i radiovågsväg.
De har en flik för BlueTooth med, jag ser allt möjligt där ibland.

Hade nytta av detta program senast igår när en nyinflyttad granne envisas med att sno min kanal.
Så jag knackade på och sa att "Använd kanal 8 för det gjorde han som bodde här innan"...
(Jag sa det på ett väldigt snällt sätt och hade en pilsner till han i näven - vem fan vill ha gröt?)

1
Bevaka tråden