Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro 2010 Värme?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Är en inbiten pc-använder och går nu i tankarna att köpa en macbook pro årsmodell 10. Men undrar hur värme utvecklingen är. Kan man sitta med den i knät i 1-2 timmar utan att den plus en själv blir kokhet? Samma sak när man har den på en plan yta.

Ni förstår säkert vad jag menar, kom med egna erfarenheter och ge gärna mer information än vad som behövs

Tack på förhand

Konstigt, ingen av alla 110 som har läst detta inlägg varken äger en macbook pro eller vet något om dess värmeutveckling.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-06 18:01

Den blir inte kokhet däremot blir den varm. Om man står ut med det är nog individuellt. För mig är det inga problem (värmemässigt) att ha den i knät 1-2 timmar. Däremot så föredrar jag att ha ett laptopställ i knät vid längre tids användning av ergonomiska skäl och antagligen är det även bättre om soldaterna tas i beaktande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 18:02

Kan ju vara för att finns många trådar angående detta.

Jag har en 2010 Macbook Pro. Och min blir varm. Man kan ha den i knäet, men man blir varm själv också. På naket skinn är inte att föredra. Dock har jag i7a och det sa dem redan i affären att den blir ganska varm. Tror skillnaden är rätt stor om man går ner till en i5a.

Har i5:an och den är väldigt sval så länge man inte kör tunga program. Den blir ganska het om kör tunga program, men inte så att man inte kan använda den.

Annars riktigt schysst dator. har inte startat mig stationära pc sen jag köpte min macbook pro

  • Medlem
  • Prag
  • 2010-09-06 20:44

jag har en macbook pro 13". köpt för snart 2 månaders sedan.
den blir inte i närheten lika varm som gamla pc laptopen men visst blir den för varm för att ha i knät efter ett par filmer.

beror på MacBook Pro, 15 och 17 tummaren kan nog bli varm. min 13tummare blir ljummen av ett par flashfilmer, annars inte speciellt mycket värre an rumstemp.

Sval å go' i5 på 2,4GHz här. Finns ingen värme att tala om så länge jag inte kodar AAC, video eller liknande. Arbetar gärna med den i knät längre stunder.

1
Bevaka tråden