Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ansluter jag en ReadyNAS Duo till OSX server?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har satt upp en ReadyNAS Duo i mitt hem med avsikt att köra backup på min OS X Server som står på mitt kontor. ReadyNAS står bakom en D-Link DIR-615 och på kontoret använder jag osx servers brandvägg. Jag kan ansluta från NAS:en via FTP men den kopplar hela tiden ner. Jag undrar hur man kopplar upp via exempelvis rsync eller eller NFS i Frontwiew. Får detta inte att fungera. Antar att det är nåt man måste öppna i Brandväggen i OS X Server.
Versionen på OS X Server är 10.4.11 och den är installerad på en Quicksilver G4 1ghz.

Vid uppdatering.
Finns det någon möjlighet att uppdatera OSX Server till 10.5 från en Macbook Pro då den ingbyggda dvd-läsaren i Quicksilvern inte kan läsa 10.5 skivan. Hur gör man isåfall detta?

Ursprungligen av killroy10:

Finns det någon möjlighet att uppdatera OSX Server till 10.5 från en Macbook Pro då den ingbyggda dvd-läsaren i Quicksilvern inte kan läsa 10.5 skivan. Hur gör man isåfall detta?

Ja. Sätt din MacBook Pro i target mode och anslut den med FW800 kabel. Stoppa i DVD-skivan. Target mode får du genom att starta datorn och hålla ner bokstaven T.

Sen när du startar din Xserve håller du ner ALT knappen och får då upp alla startvolymer. Välj DVD-skivan och installera på som om DVD-spelaren satt i Xservern.

1
Bevaka tråden