Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Debatt-team på 99mac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om att dra igång debatter på 99mac (det gör vi ju hela tiden - läs vidare) inom intressanta ämnen. Vi samlar två "lag" med fyra personer i varje lag som får samla på sig argument inför debatten som tidbestäms i förväg.

Debatten pågår i 24 timmar.

Därefter sker en omröstning som avgör vem som vann debatten.

Kul?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-30 22:06

Det låter kul tycker jag! Det finns mängder med prylar man kan diskutera. Allt från trängselavgifter till Microsoftmonopol! Kör igång bara!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-30 22:52

Absolut! Övningar i retorik är alltid kul.

Det här vill jag se - lysande!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-05-30 23:06

Cool idé! Kanske lite risk för bråk, men det kan nog verkligen bli intressant också!

/arvid

Det verkar Bamsigt med lajbans! Vi kan debattera fula uttryck till exempel! ^_^ Jag ställer gärna upp i ett sånt lag!

Jaaaaaaaa!!!!

Låter riktigt kul, men kan man inte styra upp det lite mer så att lagen får vartannat inlägg och att man begränsar antalet repliker, lite som i en "riktig" debatt?

Vi kan ju testa oss fram lite grann såklart.

Ska vi testa genast? Frivilliga?

Ämne: Ska Apple ENDAST sälja datorer direkt till slutkunder precis som Dell - ett företag som lyckats väldigt bra.

Beslutet innebär att alla återförsäljare tappar möjligheten att sälja Mac, men att Apple ger AppleStore mer resurser och öppnar butiker på flera platser i landet. Beslutet ger också högre marginaler eftersom man få återförsäljarens "kaka".

Lag1: Vill genomföra beslutet snarast.

Lag2: Vill stoppa beslutet.

Whatever - jag kan argumentera för vilket som... Dock är jag upptagen i helgen, kanske inte så bra...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-05-31 08:47

Intressant fråga, och jag vet inte hur jag tycker i frågan ännu. Det växer väl fram när jag får höra alla argument för de båda sidorna. Det skall bli riktigt kul att följa debatten.

Jag är på! Bort med återförsäljarna!

Anmälan till debatterna hittar ni här:

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?threadid=24034

1
Bevaka tråden