Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar (over-ear) till iphone med mic?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-19 13:04

Hej, jag undrar om det finns några andra alternativ till riktiga djlurar eller "over-ear" lurar som de också kallas än bose med både svarsknapp och mic?

har så konstiga öron att jag har jättesvårt att få fast in-ear lurar nämligen

Ursprungligen av Corpze:

Hej, jag undrar om det finns några andra alternativ till riktiga djlurar eller "over-ear" lurar som de också kallasän bose med både svarsknapp och mic?

har så konstiga öron att jag har jättesvårt att få fast in-ear lurar nämligen

Vilka Bose-hörlurar/kåpor) har mic och svarsknapp?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-19 23:24

dessa: Bose® Mobile On-ear headset - Apple Store (U.S.)

tänkte ifall det finns några fler tillvekare med lite mer humana priser?

Ja där du, men aningen dyra.

Ursprungligen av Corpze:

Hej, jag undrar om det finns några andra alternativ till riktiga djlurar eller "over-ear" lurar som de också kallas än bose med både svarsknapp och mic?

tyvärr säljer inte vi några, men du kan ju alltid köpa ett par vanliga hörlurar och använda Mic till alla hörlurar (med volymkontroll) - iPhonebutiken.se

Ursprungligen av Corpze:

har så konstiga öron att jag har jättesvårt att få fast in-ear lurar nämligen

har du testat in-ear som kommer med olika storlekar, som V-Moda Vibe II - ChromeRouge - exklusivt headset - iPhonebutiken.se eller Klipsch Image S2m - exklusivt headset - iPhonebutiken.se ?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-11-20 10:05

Ja det är ett alternativ, tyvärr blir det väl flera meter kabel över :S

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-11-25 04:04

Jag har samma prob med in ear lurar. köpte ett par Bose in ear headset, funkar otroligt bra, sitter fast i öronen, ramlar ej ut, känns inte att jag har på mig dem, jag älskar dem De är ju lite annorlunda uppbyggda då själva silicongrejen inte trycks in i örat, utan det lägger sig ovanför....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-04 21:38

Slutna hörlurar med mic till iphone.

Är på jakt efter slutna hörlurar med mic är det någon som har några tips? Så att hifibutiken hade ett par B&W men efter en provlyssning så höll de inte måttet och då är jag inte någon hi-fi nörd men det ska ju naturligtvis vara skönt att ha på sig dom och det ska låta bra. Boses såg små ut.

Senast redigerat 2010-09-05 15:55
  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-05 00:23

Är inte så insatt så jag vet vad slutna hörlurar är för något, men Koss iPorta Pro? Skulle det kunna vara något?

Har själv Koss Porta Pro sen många år och är extremt nöjd med kvalitén på ljudet.

Ursprungligen av Cokey:

Är inte så insatt så jag vet vad slutna hörlurar är för något, men Koss iPorta Pro? Skulle det kunna vara något?

Har själv Koss Porta Pro sen många år och är extremt nöjd med kvalitén på ljudet.

Har de börjat med mic/fjärrkontroll på dem?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 07:21

Jag är mer ute efter något sådant här:

Monster Beats Studio Headphones by Dr. Dre - Apple Store (Sverige)

Fast med en lite mindre prislapp.

Ursprungligen av jawa:

Jag är mer ute efter något sådant här:

Monster Beats Studio Headphones by Dr. Dre - Apple Store (Sverige)

Fast med en lite mindre prislapp.

De här finns, ju sjukt sugen: http://store.apple.com/se/searchresult?p=H1156ZM/A&ra=2&r=/se/product/H1156ZM/A%3Fmco%3DMTY3ODQ5OTY&t=solo

Har kört med Beats Solo(ej HD) i ett par månader, och kan varmt rekommendera dessa lurar!! Sitter underbart på huvudet, och ger ifrån sig extremt bra ljudkvalitet. Helt klart värda pengarna!

GustavKjellin:
Fint.
Då kan man anta att HD inte bör vara sämre om man skulle köra på dem, De ska ju trots allt vara en uppgradering.
Hur är volymen i dem tycker du? (varierar lurar emellan, jämför gärna med ett par "vanliga")

theplague: Precis, anledningen till att jag inte valde HD var faktiskt för att de är blanka, läste runt lite och bildade mig uppfattningen av att de blev riktigt skitiga efter ett tags ''vardagligt'' användande.
Volymen är bra(jag spelar vanligtvis på ca 70%), men det som verkligen övertygar är basens effekt, när man maxar vibrerar hela luren över öronen, riktigt skön känsla. Men om jag jämför med diverse gaminglurar, som inte tar någon som helst hänsyn till ljudbild och maxgräns(för att rädda öronen) så tror jag att de har ganska låg maxvolym. Men är man erfaren musiklyssnare så finns det(vad jag provat) inte bättre ljud för den pengen!

Gustav:
Tack!
Hmm... Jag börjar tippas över kanten

En grej till: HD-varianten sägs ju hålla tillbaka basen en aning, skulle det vara ok enligt dig även om du ger uttryck för att du gillar att den är rätt kraftig som det är?

theplague: Du kommer inte ångra dig! Och ang. basen så ja. Den basåtergivning jag pratar om är utan aktiverad EQ, testade nyss med Bass Booster, och enligt mig så räcker basen som den är utan EQ(och blir över).
Om du inte kan bestämma dig så vet jag att kullander i malmö säljer dem i butik. Om du bor i näreheten så gå in och fråga ifall du får testa dem! Jag kan båda tala för Solo-versionen, men den ger ruskigt bra ljudbild!

Gustav:
Bor på annat håll. Får kolla upp om någon i närheten har dem.
Tack för hjälpen hur som helst.
Återkommer Om/när jag köpt

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2010-09-09 16:59
1
Bevaka tråden