Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro hi-res anti-glare i butik för beskådan?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, som rubriken lyder är det någon som vet ifall det finns någon Macbook pro hi res anti glare som man kan jämföra med i någon butik i stockholms området?

Jag är mer intresserad av byggkvaliteten på denna modell då jag läste precis på ett annat forum.

"I just wanted to come in here and say that the matte version of the MacBook Pro's screen is going to be wobbly and wiggle a lot. This is because the matte MacBook Pro's hinge is attached to a thin aluminum bezel which bends a bit and the glossy MacBook Pro's hinge is attached to a piece of glass which is going to be way more sturdy. I've compared them at the Apple Store and the matte version had a lot of play in the hinge because of the aluminum bezel bending as you open and close it."

Någon som har erfarenhet av detta?

Jag har en sån där Mac så jag kan kolla sen. Det här är inget jag tänkt på överhuvudtaget. Däremot var det en liten besvikelse att matta skärmen inte har den svarta yttre ramen. Det är alufärg. Men jag skulle inte greja blanka skärmen så det är ok. Otroligt nöjd med maskinen för övrigt.

Senast redigerat 2010-09-03 14:53
Ursprungligen av Anders Täpp:

Jag har en sån där Mac så jag kan kolla sen. Det här är inget jag tänkt på överhuvudtaget. Däremot var det en liten besvikelse att matta skärmen inte har den svarta yttre ramen. Det är alufärg. Men jag skulle inte greja blanka skärmen så det är ok. Otroligt nöjd med maskinen för övrigt.

Fast man väljer väl matt skärm för att man vill se färger lite mer korrekt. Svart ram är väl lite vilseledande i sådana sammanhang?

Ursprungligen av ill_chrill:

Fast man väljer väl matt skärm för att man vill se färger lite mer korrekt. Svart ram är väl lite vilseledande i sådana sammanhang?

Jag väljer matt skärm för att den inte har några reflexer i första hand.

Skulle köpa ny MBP förra vecka och ringde runt till dom flesta butiker i STHLM. Ingen hade inne.

Men är väldigt nöjd med min anti-glare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-03 18:40

Har bestämt för mig att jag sett en på M-Store på Kungsgatan i Stockholm

Det verkar knappt finnas någon som har den inne. Visserligen frågar du om stockholmstrakten, men själv bor jag längre norrut och har kollat med butikerna här uppe. 15" hires/ag finns inte i Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå eller Sundsvall iaf. Det verkar som att alla bara tar hem ett demoex av basmodellen.

Nu har jag vridigt och vänt på min och försökt se vad som ska vara ett problem. Jag har ingen aning vad ni menar ens så jag lägger det här "problemet" till handlingarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-04 18:04

Min är det absolut inga problem med. Tycker ramen är riktigt snygg, gillar att iSight lampan är gömd bakom mikroskopiska hål i aluminumen som inte syns annars. Som vilolampan fast bättre.

Anledningen att det är ont om matta skärmar i butik är just att de är en beställningsvara (sk. z-maskiner) och därmed inget butikerna har i lager eller på display vanligtvis. Kan hända ibland, om man har tur. Som enda gången jag varit med om att matt funnits i lager är när en kund beställt men sen inte hämtat ut sitt ex.

Hittade ett demo ex på mactoteket på kungsgatan.

Den är ju helt underbar.
Den gör sig helt klart bäst antiglare! Utan den svarta ramen dessutom!

Blir att beställa imorn!

Någon som har erfarenhet av Speck Satin seethru case?

1
Bevaka tråden