Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya utseendet på iTunes 10

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns fler som tycker som jag:

Apple - Support - Discussions - iTunes 10 - where's the color? ...

Detta KAN ju Apple bara inte släppa, det borde komma en uppdatering snart, där man ÅTMINSTONE får välja att ha ett snyggt iTunes. Jag tycker dock detta gråa trista utseendet inte ens ska vara ett alternativ.

Håller med dig! Med iTunes 10 är det svårläst, det tar längre tid att hitta rätt jämfört med iTunes 9. En stor dundertabbe av Apple som vanligtvis framhäver tydligheten i sina produkter. Jag vill ha färger, men de får inte vara dominerande. I iTunes 9 var balansen bra, märkligt att Apple frångått denna princip.
Som teknikinfomatör hade jag underkänt detta och bett utvecklarna lägga fram ett nytt förslag.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-09-02 20:57
Ursprungligen av The Real Viking:

Håller med dig! Med iTunes 10 är det svårläst, det tar längre tid att hitta rätt jämfört med iTunes 9. En stor dundertabbe av Apple som vanligtvis framhäver tydligheten i sina produkter. Jag vill ha färger, men de får inte vara dominerande. I iTunes 9 var balansen bra, märkligt att Apple frångått denna princip.
Som teknikinfomatör hade jag underkänt detta och bett utvecklarna lägga fram ett nytt förslag.

Håller med till 100% , och de sneställda knapparna är bara ologiskt. Dock ikonen ser gräsligt tråkig ut.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-09-02 22:25
Ursprungligen av The Real Viking:

Håller med dig! Med iTunes 10 är det svårläst, det tar längre tid att hitta rätt jämfört med iTunes 9. En stor dundertabbe av Apple som vanligtvis framhäver tydligheten i sina produkter. Jag vill ha färger, men de får inte vara dominerande. I iTunes 9 var balansen bra, märkligt att Apple frångått denna princip.
Som teknikinfomatör hade jag underkänt detta och bett utvecklarna lägga fram ett nytt förslag.

Sen tycker jag nollställningen av alla kolumner i spellistorna är under all kritik. Har ca 50 stycken och får göra om alla så de ser ut som innan. Surt.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-09-02 20:31

Smaken är olika. Jag gillar det.

När det gäller det gråa, tycker jag att det inte är så dumt. Kolla bara Spotify. Det är grått och funkar bra.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

När det gäller det gråa, tycker jag att det inte är så dumt. Kolla bara Spotify. Det är grått och funkar bra.

Ja man undrar hur mycket de tittat på Spotify inför denna uppdatering. Skillnaden är ju att Spotify går i mörk ton, då funkar grått mycket bättre. Dessutom är det väl ingen som egentligen tycker att Spotify ser så bra ut? Eller?

Jag (och tydligen en hel del andra) tycker det nya utseendet är för jäkla tråkigt helt enkelt. Grådaskigt, otydligt, tråkigt. Om det ändå varit lite mer kontrast i det på nåt sätt, men nu går tonerna från vitt till lite mindre vitt. Uselt enligt mig.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-09-02 22:27

Håller med till viss del. Framför allt var det svårt att se skillnad på de olika typerna av spellistor.

ikonen är inte vacker... meen den är ändå mycket snyggare än den tidigare. sedan är insidan heelt underbar. sjukt härlig uppdatering mot skruttiga 9an

Ursprungligen av Ollebro:

ikonen är inte vacker... meen den är ändå mycket snyggare än den tidigare. sedan är insidan heelt underbar. sjukt härlig uppdatering mot skruttiga 9an

Håller med ang. ikonen och upplever bl. a. att den är inte alls harmoniskt komponerad,
och... tror att den nya albumlistan i iTunes10 påminner om Windows Mediaplayer 11.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 22:49

Jag säger igen iTunes 10 verkar vara gjord av Windows gänget på Apple. Total smaklöst och verkar strunta helt i Apple GUI.

Vad jag stör mig mest på. Vertikala trafikljuset. På huvud sidan fungerar det någorlunda men dubbelklicka på en spellista så att ett nytt fönster öppnas och vad ser man? Jo top menyn blir högre och då ser trafikljuset riktigt felplacerat ut.

Sen jag uppdaterade kan jag inte flytta på spellistorna längre. Det går helt enkelt inte utan jag kan endast dra en spellista över en annan.

Allting är grått och trist. Och den konstiga volym kontrollen. Och helt värdelösa Ping. Det kommer jag inte att aktivera.

Nej Apple får gå tillbaka till ritbordet med iTunes 10.

//Rob

Det var mycket som blev sämre i iTunes 10 men det här tar ändå priset

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-09-02 23:22
Ursprungligen av kalle94:

Det var mycket som blev sämre i iTunes 10 men det här tar ändå priset

Förstår inte.

Jag älskar tian!

Hur kan dom inte ha fixat 64- bitars? I stort sett alla macprogram är ju det nu. Sunkigt o håller med dom flesta att det ser bara dassigt ut utan färg. Sen har dom gjort jättestora bockrutor, otroligt fult faktiskt!!

Ursprungligen av westerlu77:

Hur kan dom inte ha fixat 64- bitars? I stort sett alla macprogram är ju det nu. Sunkigt o håller med dom flesta att det ser bara dassigt ut utan färg. Sen har dom gjort jättestora bockrutor, otroligt fult faktiskt!!

Normalt sett är det ju bara väldigt minneskrävande program som tjänar på att vara 64-bitars. På vilket sätt skulle iTunes bli bättre som 64-bitars?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-03 08:37
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Normalt sett är det ju bara väldigt minneskrävande program som tjänar på att vara 64-bitars. På vilket sätt skulle iTunes bli bättre som 64-bitars?

Playlisterna hålls väl i minnet, och är de stora och/eller många borde man kunna tjäna på det.
Jag har över 50 000 låtar, så jag tror det skulle hjälpa. Men jag vet inte

Ursprungligen av kenjon:

Playlisterna hålls väl i minnet, och är de stora och/eller många borde man kunna tjäna på det.
Jag har över 50 000 låtar, så jag tror det skulle hjälpa. Men jag vet inte

50.000 referenser är ingenting, även om de skulle hållas i minnet. Det är ju inte låtarna i sig, utan bara referenser till dem, vilket bara blir bara några få kilobyte. Itunes har nog sina brister, men att det är ett 32-bitars program är inte orsaken till det.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Normalt sett är det ju bara väldigt minneskrävande program som tjänar på att vara 64-bitars. På vilket sätt skulle iTunes bli bättre som 64-bitars?

Du menar t ex TextEdit och Address Book

Ursprungligen av EricBradley:

Du menar t ex TextEdit och Address Book

Ja såna program tjänar ju t.ex. ingenting. Det är inte därför Apple portar dem, utan för att så småningom kunna döda alla 32-bitars API:er

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Ja såna program tjänar ju t.ex. ingenting. Det är inte därför Apple portar dem, utan för att så småningom kunna döda alla 32-bitars API:er

Det tråkiga är att de använder Carbon istället för Cocoa.
Men det är säkert fullt med uråldrig kod.

Nu är ju i stort sett allt omskrivet utom iTunes.

Ursprungligen av EricBradley:

Det tråkiga är att de använder Carbon istället för Cocoa.
Men det är säkert fullt med uråldrig kod.

Nu är ju i stort sett allt omskrivet utom iTunes.

Ja vad gör det då? Ett program funkar inte automatiskt bättre bara för att det använder Cocoa. Såvitt jag ser kan inga av iTunes brister kopplas till vare sig val av API eller 32/64-bitars.

Fix för att få gamla utseendet åter

Såg i MacWorld att det finns en fix att ladda hem - så kommer färgen tillbaka.
Mac Forums - View Single Post - why is itunes 10 grey?

  • Oregistrerad
  • 2010-09-04 10:09
Ursprungligen av westerlu77:

Hur kan dom inte ha fixat 64- bitars? I stort sett alla macprogram är ju det nu. Sunkigt o håller med dom flesta att det ser bara dassigt ut utan färg. Sen har dom gjort jättestora bockrutor, otroligt fult faktiskt!!

Aha! där har vi felet. Det får helt enkelt inte plats några färger då det bara är 32-bitars. Om dom uppgraderar programmet till 64-bitars så kommer färgerna automatiskt.

Jag tycker ALLTID det låter så här när Apple gör någon designförändring. Det enda jag kan klaga på är trafikljusens placering, i övrigt tycker jag nya iTunes är skitsnyggt. Ikonen är okej, men inte mer. Gamla var fulare.

Och trafikljusen kan man ju modda tillbaka

Ursprungligen av gubbslyna:

Och trafikljusen kan man ju modda tillbaka

Precis!

Trist och glädjedödande är det där med det nya ljusgrå-vita och platta gränssnittet! Så känner jag det iaf efter ca 1 dygns användning.

Är det någon som saknar möjligheten till att göra ringtoner i iTunes 10 för 0,99:-?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-03 12:33
Ursprungligen av Alex Freeman:

Trist och glädjedödande är det där med det nya ljusgrå-vita och platta gränssnittet! Så känner jag det iaf efter ca 1 dygns användning.

Är det någon som saknar möjligheten till att göra ringtoner i iTunes 10 för 0,99:-?

Vad menar du? Du kan fortfarande skapa ringtoner med iTunes 10.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad menar du? Du kan fortfarande skapa ringtoner med iTunes 10.

//Rob

Apple Removes Custom Ringtone Creation in iTunes 10 - Mac Rumors

Bevaka tråden