Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod nano med multi-touch

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nästa generations iPod nano har fått en helt omarbetad design. Den stora nyheten är en 1.5" skärm på 240x240 pixlar med multi-touch. Storleken är 46% mindre än föregående modell och designen är snarlik nya generationens iPod shuffle med klipp på baksidan.

iPod nano finns i sju olika färger och har ett lagringsutrymmet på 8GB alternativt 16GB för 1595:- respektive 1895:-

Leveranstiden ligger i skrivande stund på 7-10 arbetsdagar.

Beställ från AppleStore redan ikväll!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-01 21:30

Jag är väldigt sugen på att köpa just en sådan här och ha som klocka. Har väntat på iWatch som aldrig kom men detta är nog alternativet ser det ut som.

Ursprungligen av |Edvin|:

Jag är väldigt sugen på att köpa just en sådan här och ha som klocka. Har väntat på iWatch som aldrig kom men detta är nog alternativet ser det ut som.

Det ser ut som att du kan få som du vill : iWatch! Incipio reveals iPod nano watch strap case | 9 to 5 Mac iWatch! Incipio reveals iPod nano watch strap case | Apple Intelligence

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-17 16:46

Jag har redan sett snyggare än den så just den blir det nog inte. Jag beställer nog min om några dagar skulle jag tro.

Ursprungligen av |Edvin|:

Jag har redan sett snyggare än den så just den blir det nog inte. Jag beställer nog min om några dagar skulle jag tro.

Själv har jag inte haft en klocka på handleden på många många år så det blir inget för mig. Man kan dock fråga sig hur armbandslösningen blir med en hörlurssladd hängande utefter armen. Undrar om BT-lurar funkar med nya Nanon.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-18 12:01
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Själv har jag inte haft en klocka på handleden på många många år så det blir inget för mig. Man kan dock fråga sig hur armbandslösningen blir med en hörlurssladd hängande utefter armen. Undrar om BT-lurar funkar med nya Nanon.

Jag kommer definitivt köra BT-lurar om det är möjligt på något sätt, annars får iPhonen fortsätta hänga med.

Steve sa att någon i styrelsen kommer att använda denna som en klocka, jag lovar att det kommer speciella armband som funkar perfekt tillsammans med nya nano.

Jag går direkt och köper upp en gammal nano, att ha i reserv då min nuvarande går sönder för den nya var det fulaste jag sett.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-02 09:08

Finns det trådlösa hörlurar, annars faller väl idén att ha den på handleden?

Ursprungligen av rundale:

Finns det trådlösa hörlurar, annars faller väl idén att ha den på handleden?

Dra kabel under kläderna?

finns en tråd om armbandsur idén.

http://www.99.se/ipod-nano/280264-ipod-nano-armbandsur.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-02 12:39

En snabb fråga till er som kan sitta inne med denna kunskapen, tror ni nya Nanon kommer komma ut i butikerna snarast? Jag kommer köpa en men velar om jag ska beställa en i Apple Store nu eller vänta några dagar för att den kanske kan köpas direkt i butik och på så sätt få den snabbare.

Vad tror ni?

Finns den i någon fysisk butik redan, kanske?

Ursprungligen av zinned:

Finns den i någon fysisk butik redan, kanske?

Steve sade att man kunde förbeställa den nu, den kommer att skeppas nästa vecka. Alltså finns den inte i någon butik ännu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-02 13:24
Ursprungligen av Capeman:

Steve sade att man kunde förbeställa den nu, den kommer att skeppas nästa vecka. Alltså finns den inte i någon butik ännu.

Ålrajt ålrajt.

Jag är dock osäker på hur förfarandet brukar se ut - om de skeppas nästa vecka, gå de då samtidigt till de fysiska butikerna som de blir tillgängliga för att skickas till kund från Apple Store? Om så, då är det ju lika bra att vänta och köpa den i fysisk butik nästa vecka då det inte går snabbare via Apple Store.

Eller jag är fel på det?

Vad är bäst tror ni?
Köpa den 5te generationen av Ipod Nano eller investera i denna nyhet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-02 21:26
Ursprungligen av WhereTheStoryEnds:

Vad är bäst tror ni?
Köpa den 5te generationen av Ipod Nano eller investera i denna nyhet?

Bäst ur vilken synvinkel? Beror ju på hur man värderar de olika skillnaderna inkl priset.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-03 07:58
Ursprungligen av zinned:

Jag är dock osäker på hur förfarandet brukar se ut - om de skeppas nästa vecka, gå de då samtidigt till de fysiska butikerna som de blir tillgängliga för att skickas till kund från Apple Store? Om så, då är det ju lika bra att vänta och köpa den i fysisk butik nästa vecka då det inte går snabbare via Apple Store.

Eller jag är fel på det?

Ingen som har några reflektioner kring detta?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-03 09:54
Ursprungligen av zinned:

Ingen som har några reflektioner kring detta?

Varje år när det kommer nya iPods så brukar det ta ca en månad efter realeasen i USA tills dom dyker upp i de fysiska affärerna, så jag skulle nog säga att beställa via http://store.apple.com/se är snabbast!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-03 12:26
Ursprungligen av fedi-93:

Varje år när det kommer nya iPods så brukar det ta ca en månad efter realeasen i USA tills dom dyker upp i de fysiska affärerna, så jag skulle nog säga att beställa via Välkommen till Apple Store - Apple Store (Sverige) är snabbast!

Ålrajt, då var det bra att jag la in en beställning via Apple Store igår. I värsta fall, om man ser någon ny Nano i butikerna innan man har fått sin levererad från Apple Store kan man väl bara avboka den där...antar jag.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-02 21:39

Den här nanon är ett skämt, inte likt Apple alls. Det verkar som Apple fått en Multi-Touch skärm sjukan, ALLT ska ha en touch skärm verkar det som. Man förlorar möjligheten att titta på videor samt att filma, det ska även finnas en liten högtalare i 5:e generationens nano. En riktigt stor skärm tillsammans med ett klassikt fint klickhjul. vill man ha en iPod med ett clip så finns shufflen riktigt billigt. Man har fått färre funktioner och ett ganska fult utseende till samma pris som 5:e gereationens iPod Nano. Sorry Steve, där failade du...

Kanske går och byter ut min nano 3G mot en 5G innan dom försvinner...

Ursprungligen av fedi-93:

Den här nanon är ett skämt, inte likt Apple alls. Det verkar som Apple fått en Multi-Touch skärm sjukan, ALLT ska ha en touch skärm verkar det som. Man förlorar möjligheten att titta på videor samt att filma, det ska även finnas en liten högtalare i 5:e generationens nano. En riktigt stor skärm tillsammans med ett klassikt fint klickhjul. vill man ha en iPod med ett clip så finns shufflen riktigt billigt. Man har fått färre funktioner och ett ganska fult utseende till samma pris som 5:e gereationens iPod Nano. Sorry Steve, där failade du...

Kanske går och byter ut min nano 3G mot en 5G innan dom försvinner...

Jag, och även andra med mig, gillar den! Den är liten och cool.
Vill du se på film? filma? köp en touch isf.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-02 22:21
Ursprungligen av poseidon84:

Jag, och även andra med mig, gillar den! Den är liten och cool.
Vill du se på film? filma? köp en touch isf.

Visst, coolhetsfaktorn är alltid hög när det gäller nya grejjer, men jag ser den inte som prisvärd längre... Det Apple försöker göra är att få så många iOS användare som möjligt, därför har dom lagt till FaceTime, HD-kamera i bak, retina-skärm och biffig hårdvara för att locka kunderna till att köpa en touch istället. nanon har typ förlorat sitt syfte. Men såklart kan inte alla ha samma åsikt som mig, men det finns säkert fler som tänker likadant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-02 22:15

Nya Nano är vad nya Shuffle borde vara.

Jag kommer antagligen att införskaffa. Har inget behov av video och att filma.

Då iphone och touch känns något klumpiga på gymmet, joggingturen, etc. så tror jag Nanon blir perfekt.

Blir att åka in och klämma så fort den släpps i butik.

jag håller med fedi-93, vad blir ipod touch nu? jo en ipod med touch. Men vänta nu, det finns två ipod med touch. Steve sa till och med ipod touch när han introducerade den nya ipod nano.

Och klickhjulet, finns nu mera bara på iPod classic. Och den skiter Apple fullständigt i nu. Det är ju klickhjulet som är iPod-grejen.

Ursprungligen av kalle94:

jag håller med fedi-93, vad blir ipod touch nu? jo en ipod med touch. Men vänta nu, det finns två ipod med touch. Steve sa till och med ipod touch när han introducerade den nya ipod nano.

Och klickhjulet, finns nu mera bara på iPod classic. Och den skiter Apple fullständigt i nu. Det är ju klickhjulet som är iPod-grejen.

Självklart att det är så! Håller med er båda till fullo. Varför göra om nästan alla till touch? Och varför göra om iPod Nanon till touch när den är så pass liten..

De kunde ju ha gjort kanske en större version av nanon med bättre skärm, flera funktioner (och flera färger). Så nu vet jag inte vilken jag ska köpa, för jag vet inte vilken som är mest prisvärd. Man vill ju gärna ha med gravyren ochså. Nu har jag en Nano 3g i silver, kan problema lite ibland men annars funkar den fint.

Äh, blir som någon annan sa att köpa in en till Nano från fjärde generationen (min favorit).

Jag trodde inte någon skulle ogilla denna, men jag kan förstå att man kan se fördelar med tidigare generationen. Personligen ser jag denna mer som ett exklusivare alternativ till Shuffle:n. Jag har en 2:a generationens Shuffle (som jag använder när jag tränar) och är väldigt sugen på den nya nano:n. Hämtade förövrigt min iPhone 4 idag

Nanon blir 12 åringens julklapp i år men snälla säg inget till honom.

Vilken färg ska ni välja?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-04 18:04

Jag valde grafit iaf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-12 23:35

Ja, jag har sett Incipios lösning

Vad jag kan se på bilderna så verkar själva remmen sitta fäst med standardstift så man borde kunna sätta dit en riktig metallänk om man så önskar.

Bevaka tråden