Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dina första intryck av iTunes Ping

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag laddade ner iTunes 10 nyss och skapade ett Ping konto. Väldigt enkelt och rakt på sak, nästan för enkelt. Det första frågetecken jag har är hur man skapar grupper?

Jag lyckas inte heller ladda upp en profilbild!

"There was an error with the photo you submitted"...

Ursprungligen av Björnström:

Jag lyckas inte heller ladda upp en profilbild!

"There was an error with the photo you submitted"...

Jag fick exakt samma problem…

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-09-02 08:49

Funkar inte för mig heller, prövade att ta ett nytt foto.

Fungerade för mig nyss! Har numera en profil Tycker dock Apple var dåligt uppdaterade när det gäller artister, många jag lyssnar på ofta finns inte med i deras sökningsverktyg. Antar att de uppdaterar as time flies !

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-09-02 14:22

Hmm inga bilder som artister laddat upp syns för mig, står i strömmen att "X uploaded a picture", men ingen bild visas, får hoppas det kommer igång på riktigt snart och sjukt vad snålt med artister det fanns.

Har lagt märke till att foton, videos osv. som artister postar inte syns när man har ett "svenskt" Ping-konto. Skapade ett med mitt US-konto och som vanligt fanns allt där... Börjar tröttna lite på Apple och deras "territoriumrättigheter" nu.

Har för övrigt samma problem som er med att ladda upp profilbild. Det börjar lukta skämt över det här... Men jag är inte bitter!

Ursprungligen av johannes.roth:

Har för övrigt samma problem som er med att ladda upp profilbild. Det börjar lukta skämt över det här... Men jag är inte bitter!

Jag fick det till att fungera för en liten stund sedan.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-02 16:28

Fixade ett konto i morse. Smidigt. Hittade dock inga kompisar att följa...
Skickade dock en request till Martin Björnström.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 16:28

Jag har inte ens Ping i kolumnen
Måste det aktiveras någonstans?

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 16:34
Ursprungligen av Yes:

Jag har inte ens Ping i kolumnen
Måste det aktiveras någonstans?

Yes!!

Hittade
Logga in på ditt iTuneskonto så kommer det.

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-02 16:36
Ursprungligen av Yes:

Jag har inte ens Ping i kolumnen
Måste det aktiveras någonstans?

Yes!!

Nu kan jag ha missförstått dig men Ping ligger ju inne i iTunes Store, uppe i affärens svarta menyrad

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 16:28

Man kan bara välja tre genrer inom musiken, det är alldeles på tok för lite för min del.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-02 16:33
Ursprungligen av Konrad:

Man kan bara välja tre genrer inom musiken, det är alldeles på tok för lite för min del.

Håller med. Tog ett tag innan jag fattade begränsningen.

Ursprungligen av Konrad:

Man kan bara välja tre genrer inom musiken, det är alldeles på tok för lite för min del.

Då väljer man inga, vilket också kan betyda alla, utan begränsningar

Fullständigt ointressant.
Om jag inte missuppfattat allt så är det knutet till det man köpt i iTunes store. Jag har inte ett enda inköp, och kommer troligen aldrig någonsin köpa musik eller video hos apple, så vad man ska ha Ping till i mitt fall förstår jag inte.

Min önskelista för iTunes var möjlighet att spela flac och möjlighet att refresha iTunes emot förändringar i alla externa filer jag har i mitt NAS. Det är väl troligen önskemål som aldrig kommer uppfyllas.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-09-02 17:32

Rent spontant känns det väldigt innehållslöst? Apple rekommenderar några artister, varav samtliga är, av varierande grad, ointressanta för mig. Försökte söka på några artister jag gillar och fick inga träffar trots att dom inte är helt okända.

Jag har absolut inga vänner att lägga till heller, för nästan ingen i sverige använder iTunes.

Och ur musikupptäckarsynpunkt så är det helt klart handikappande för hela tjänsten att man bara kan lyssna på 30-sekunders klipp. Det blir ju ändå att man går till spotify för att lyssna in sig innan man eventuellt köper...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-02 18:42

Nya ikonen är jätteful.

Ping är inget för mig. Det blev bara konstigt när Steve berättande att ping gav mig en spellista med låtar som mina vänner köpt. De flesta av mina vänner har byggt sina bibliotek av sina gamla cd-skivor eller under kazaa och dc++-åren. Idag kör de flesta Spotify istället.

Jag tror att apple har rätt i att det är bra med ett socialt forum i musikspelaren. Det kommer att funka jättebra när spotify bygger ut sin sociala sida. Just nu känns det konstigt att tipsa om en låt som min kompis måste betala 7kr för att lyssna på. Apple är helt enkelt för giriga för att det skall fungera. Tyvärr.

  • Superhjälte
  • 2010-09-02 18:44

Jag har skapat ett konto och spontant känns det inte som något som jag kommer att använda mig av. De har en del att jobba på innan de nått samma nivå som Bandcamp i kombination med Twitter, Last.fm och tidigare nämnda Spotify.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-09-02 18:53

Too little too late som det brukar heta. Apple har tappat initiativet på musiksidan.

Nu äntligen kunde jag få in min avatar i Ping. Apple måste i det tysta ha fixat problem.
Om Ping är något bra, får tiden utvisa… innan dess säger jag varken bra eller dålig.

Ursprungligen av urkan:

Too little too late som det brukar heta. Apple har tappat initiativet på musiksidan.

Otroligt väl formulerat!

Ping känns helt värdelöst, tycker jag. Med en vettig Facebook-integrering som Spotify så kanske det hade kunnat funka. Men som det ser ut nu så är det inget jag kommer att använda.

Senast redigerat 2010-09-03 21:17
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-03 19:48

Död åt Facebook. Cred till Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-04 18:19

Har skrivit allt man kan skriva in i den väldigt begränsade profilen, har lagt till mina 10 favoritlåtar, klickat Like på några album. Vad gör man sen? Kan man göra något? Skriva något någonstans, dela länkar eller nåt? Jag har lite svårt att se poängen med denna ytterligare community.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-09-04 19:09
Ursprungligen av Rajje:

Har skrivit allt man kan skriva in i den väldigt begränsade profilen, har lagt till mina 10 favoritlåtar, klickat Like på några album. Vad gör man sen? Kan man göra något? Skriva något någonstans, dela länkar eller nåt? Jag har lite svårt att se poängen med denna ytterligare community.

Verkar som om du och extremt många andra missuppfattat lite vad det är Apple försöker göra, Ping är inte avsett att vara jämlike med andra communities, det är inte tänkt att vara som Facebook tex och det lär inte vara tänkt att man skall sitta i ping dygnet runt som vissa gör med Facebook, tanken med ping är just det du har gjort, varken mer eller mindre. Det är alltså inte ett "ytterligare community"

  • Oregistrerad
  • 2010-09-04 20:42
Ursprungligen av x-per:

Verkar som om du och extremt många andra missuppfattat lite vad det är Apple försöker göra, Ping är inte avsett att vara jämlike med andra communities, det är inte tänkt att vara som Facebook tex och det lär inte vara tänkt att man skall sitta i ping dygnet runt som vissa gör med Facebook, tanken med ping är just det du har gjort, varken mer eller mindre. Det är alltså inte ett "ytterligare community"

Det är väl klart att det är ytterligare ett community, Apple säger ju själva att det är ett community. Jobbar du på Apple? Om inte hur kan du i så fall veta exakt vad Apple vill göra med Ping?

Ursprungligen av x-per:

Verkar som om du och extremt många andra missuppfattat lite vad det är Apple försöker göra, Ping är inte avsett att vara jämlike med andra communities, det är inte tänkt att vara som Facebook tex och det lär inte vara tänkt att man skall sitta i ping dygnet runt som vissa gör med Facebook, tanken med ping är just det du har gjort, varken mer eller mindre. Det är alltså inte ett "ytterligare community"

Tanken, som jag förstått det, är väl ändå att Ping ska användas av den stora massan? Och jag är övertygad om att utan en vettig Facebook-integration så är hela projektet döfött. Inte en chans att folk kommer att börja samla kontakter och sånt för den där tjänsten.

Apple erbjuder inte mycket godis med Ping. Jag skulle tänka mig att tjurskallen Steve Jobs vägrade böja sig för en större aktör.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-04 18:31

Saknar facebook. Inte bara för att det gör det sjukt mycket enklare att importera mina vänner utan också för att dela musiksmak med varandra.

Älskar Spotify's Facebook integration, nu kan jag få massa härliga musiktips från mina vänner.

Trist med all spam som redan har kommit.
Hoppas att Apple ta krafttag mot detta snarast möjligt.

Bevaka tråden