Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10 i Programuppdatering?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag är relativt ny på Mac, och inte varit med om såna här revolutionerande saker än, så undrar jag. Ska iTunes X uppdateringen komma när man går på "programuppdatering" under äpplet?

För jag får ingenting där. Tänkte så jag inte väntar förgäves åsså måste man göra nåt helt annat för iTunes.

Den kommer upp i programuppdateringen, men det är inte släppt i SWE än!

Ah ok. De förklarar en del.

Nån aning om när de släpps här?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-01 22:36

Det står på flera ställen att du kan ladda ner det men länkarna är inte uppdaterade

Den lär komma upp i Programuppdatering (som du beskrev att du hittat) inom några timmar skulle jag tro. Senast imorrn.

När Apple - iTunes - Download iTunes Now har den så kommer den upp där också.
Så svensk tid imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 03:40

Nu laddar jag ned den!

/Sälfisken

var då?

Ursprungligen av Anders Båth:

var då?

Här:

http://appldnld.apple.com/iTunes10/061-8247.20100901.Ktjyt/iTunes10.dmg

Har precis dragit hem det, men hittar inte "nya, revolutionerande" Ping! någonstans! What's up!? Säg inte att detta är nån US-only grej det också...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-02 08:01

Den ligger där, precis där Steve visade den igår. I affärs-kategorin precis under iTunes Store på vänster hands sida.

  • Medlem
  • Hedemora
  • 2010-09-02 10:42

Vilken ful ikon iTunes 10 har. Den gamla ikonen såg mera "Mac" ut!

Ja tyckte ikonen va snygg ja, men smaken e ju olika som tur är .

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-02 11:58
Ursprungligen av yabbah:

Ja tyckte ikonen va snygg ja, men smaken e ju olika som tur är .

Jag tycker att ikonen är bättre än den gamla, vilken jag ofta förväxlade med Toast som också ligger i dockan.
Däremot undrar jag om någon mer än jag som får Phil Spector-eko på musiken när jag spelar på mina direktanslutna monitorhögtalare, men inte när jag spelar via Airtunes eller vad det heter numera.

Fy vad tråkigt fult att de gjort hela programmet helt grått. Ingen färg på de små ikonerna till vänster, samma i inställningar. Varför?

Tråkigt att de fortfarnade kör på Carbon-APIet. Jag hade hoppats på 64-bit Cocoa, precis som när de skrev om Finder till Snow Leopard.

Nu när man synkar iPoden så stannar hela GUIt emellanåt.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Tråkigt att de fortfarnade kör på Carbon-APIet. Jag hade hoppats på 64-bit Cocoa, precis som när de skrev om Finder till Snow Leopard.

Nu när man synkar iPoden så stannar hela GUIt emellanåt.

Jag också, såg fram emot en 64-bitars Cocoa version. Den kommer nog när det är dags.

Jag hade hoppas på att namnet skulle bli iTunes X. I försig är det inte omöjligt att nästa kommer att heta iTunes X, fast det blir lite konstigt då det blir två stycken iTunes version 10.

Döper man om iTunes till iTunes X version 1.0, så kan det gå vägen.

FAN, vad fult iTunes blivit med 10:an. Ingen färg på ikonerna? Helt smaklöst och passar inte mot bakrunden. Nästan lika illa är det ställt med close, minimize, maximize knapparna, vertikalt? Nej tack. Som tur är går det attåterställa men att lägga det som default utan någon inställning tillbaka till det gamla är skandalöst dåligt. Håller mig till 9:an så länge.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-09-02 16:34

Apropå ikonen. Visst är den blå färgen på tok för mörk?
Tycker att den ser "kladdig" ut.

Kan bara hålla med ovanstående. Riktigt fult och tråkigt ser det ut, passar inte alls ihop med nya ikonen. De borde totalrenovera designen, alltså upplägget är fint, men designen är riktigt ful som det är nu, allt blir allt för otydligt och ja, fult.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-02 16:43

Klicka på coverart nere till vänster så kommer det upp menyer för bla spela, pausa, volym och snabbspola.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-02 17:05

Är jag ensam om att tycka att den nya iTunes-versionen faktiskt är ganska prydlig?

Trafikljusvarianten sparar plats även om den är lite udda. Hybridvyn har ju funnits tidigare, men det är något i den som gör att den känns trevligare nu. Kan dock inte peka på exakt vad som har ändrats eftersom att jag använde den sällan i tidigare versioner.

Ikonen då? Jag är nog rätt nöjd även om jag hade kunnat vara utan den där grå/vita ringen kring den.

Tur att man i iTunes 10: "• Dra nytta av prestandaförbättringar som gör iTunes både snabbare och rappare."

Betyder detta att det är 2ggr snabbare?:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-02 18:09

Tycker det ser fördjävligt ut på ren svenska. Grått och trist och vid en första anblick ser det ut som om allt är bortgrånat, precis som om inga alternativ är tillgängliga. (ser ju lagom inbjudande ut)
För att inte nämna att det också bidrar till att det ser mer plottrigt och oöverskådligt ut.
Trafikljusvarianten spar visserligen plats, men följer ju inte hur övriga OS X ser ut vilket gör att det också får underkänt.

Det känns som om Apple anställt någon färgblind prao till att göra GUI:t och sedan lanserat det halvfärdigt. Nä Apple, gör om - gör rätt!

Väldigt smooth att man kan kan olika volym på olika högtalare kopplade över airplay nu. En mastervolym och sen olika volymreglage för de olika expresshögtalarna. Me Like!
Och snyggt är det

1
Bevaka tråden