Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värde på OS X Tiger Server?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag ska snart sälja bort min Powermac g5 dual 2ghz och en laglig(självklart) licens + skivor av OSX server Tiger.

För det första, vad tror ni serverlicensen är värd?
För det andra, tror ni att jag tjänar på att sälja dem löst?

MVH Billy

Någon eller några hundralappar kanske, om du alls kan få sålt den. Jag har också en licens, som jag kan kränga för något i den stilen, om någon vill köpa den.

Jag har typ tio 10.5 Leopard Server licenser liggandes

Vi går över till 10.6 Server på våra burkar under hösten och vi köpte in en bunt med Mac Mini Server där 10.6 Server ingår. Använder dom som arbetsdatorer (snabba!) och tog serverlicenserna till våra Xserves

En av anledningarna till att äldre versioner av OS X sällan inbringar något större andrahandsvärde är att de inte går att köra på modern hårdvara. Du kan inte fortsätta med att köra samma OS X och bara växla hårdvara för att du hittat en konfiguration som passar perfekt för dig tråkigt nog.

Jämför t. ex. med IBM. Köper jag en server av dem kan jag köra AIX 5, 6 och 7. Det bara inte råkar fungera, det är supportat. Med OS X gäller den version som skeppades med maskinen och uppåt, möjligtvis fungerar förra minorversionen.

1
Bevaka tråden