Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att spela in från både skrivbordet och webcam samtidigt (el ena av dem)?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker en programvara som kan spela in både från min webcam och det som användaren gör vid skrivbordet samtidigt (i samma film), tänker mig att man ser över hela skärmen en inspelning var användaren klickar etc på skärmen och en ruta i ena hörnet ansiktet på den som utför operationerna som spelas in från webcam. Finns inte detta tipsa gärna om gratisprogram som gör det ena av detta, dvs antingen spelar in från webcam eller spelar in det användaren gör på skrivbordet (var muspekaren etc klickar). Gärna gratisprogram.

  • Medlem
  • 2010-09-01 22:25

Dra igång Photo Booth och spela in hela skärmen med tex Snapz Pro X.

  • Medlem
  • 2010-09-01 22:30

Kombinera med ?labs · Afloat för att hålla Photo Booth längst fram.
(Har inte testat själv.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-01 23:42

BoinxTV borde vara utmärkt för detta ändamål, men inte gratis. Boinx Software - BoinxTV - Inputs

Skulle starkt rekommendera ScreenFlow (Screencasting Software - ScreenFlow Overview - Telestream). Visserligen inte gratis, men gratisversionen låter dig iaf testa funktionerna, har för mig att den dock vattenmärker filmen sedan.. Men kolla upp det programmet, väldigt Macigt och det som många använder sig av i hemmasyfte.

  • Medlem
  • 2010-09-02 07:00

Man kan ju också spela in hela skärmen med QuickTime standard numera. Om ljudet hänger med vet jag inte, men det är i alla fall gratis.

1
Bevaka tråden