Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TrueCaller

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har du många kontakter i din adressbok som saknar adress och vill ha dom kompletterade, men inte har tid att söka efter informationen på egen hand? Då är TrueCaller appen för dig. Ett enkelt fingertryck och appen söker igenom 251 312 401 telefonnummer i 27 länder med respektive adress för att uppdatera din adressbok.

Av mina 195 kontakter hittade TrueCaller adresser till 111 st, det vill säga 57%. Värt att tillägga är att jag sedan tidigare har adresser till en stor del av kontakterna i min adressbok. TrueCaller inte ersätter någon befintlig data utan lägger enbart till information.

En annan användbar funktion är ett "spamfilter" i form av ett kontaktkort som skapas i din adressbok. Alla nummer i kontakten är kopplade till t.ex. bedragare, säljare, Radiotjänst osv.

Det går även söka på enskilda nummer manuellt.

Plus:
-Hittar många och korrekta adresser
-"Spamfilter" med telefonnummer
-Ersätter ingen befintlig information

Minus:
-Det går inte granska adresserna innan den slutliga uppdateringen av adressboken
-Gränssnittet känns lite "Jamba" men rent funktionellt gör appen vad den utlovar

TrueCaller finns i en "Lite" version där man kan uppdatera 10 kontakter i månaden. Väljer man betalalternativet som kostar 22:- existerar det ingen begränsning.

TrueCaller går att köpa via iTunes App Store:
TrueCaller, uppdatera telefonboken och skydda mot oönskade samtal for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Finns det om möjligt något alternativ för denna eller är detta den enda appen inom denna genren?

Ursprungligen av bjuhren:

Finns det om möjligt något alternativ för denna eller är detta den enda appen inom denna genren?

Hitta.se och Eniro har delvis liknande funktioner.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-31 07:07

Eniro och hitta.se har ju samma, om inte bättre sökfunktioner i sverige. Det som de dock inte har är synkroniseringsfunktionerna, funktionen för "ovälkomna" samtal och sökning utomlands.

Ursprungligen av Arvid:

Eniro och hitta.se har ju samma, om inte bättre sökfunktioner i sverige. Det som de dock inte har är synkroniseringsfunktionerna, funktionen för "ovälkomna" samtal och sökning utomlands.

Synkroniseringsfunktionen är ju den främsta anledningen till appen, så för mig är det inte ens likvärdiga produkter.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-08-31 09:57

247 av 382 personer och fóretag uppdaterade!

1
Bevaka tråden