Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital Inn köper InLife butikerna

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple återförsäljaren Digital Inn fortsätter sin raketresa och har idag förvärvat konkurrenten InLife. Över en natt blir man Sveriges största Apple-återförsäljare med butiksförsäljning, företagsförsäljning, skolförsäljning, service och konsultation.

Efter förvärvet av InLife har Digital Inn ca 80 anställda och kommer att under 2010 omsätta över 300 miljoner kronor. Förvärvet är en del av Digital Inns långsiktiga tillväxtstrategi. Det var bara fyra månader sedan vi skrev om köpet av Humac-kedjan och fick höra Piotr Fernandez berätta om sina planer. Det är rätt otroligt att den här uppstickaren som startade 2008 redan är största återförsäljaren på marknaden!

"InLife har en mycket stark position i Stockholm på företagssidan och en stor och kunnig serviceavdelning. Genom det här förvärvet, tillsammans med det tidigare förvärvet av Humac, blir vi ännu starkare på Stockholmsmarknaden. Dessutom innebär förvärvat att vi startar satsningen mot ett helt nytt segment, stora företag, vilket ingen Apple-återförsäljare har fokuserat på tidigare" säger Piotr Fernandez, VD, Digital Inn.

Dan Rubach på InLife berättar: "Detta är mycket positivt för InLife och ett naturligt steg. Jag ser med glädje fram mot att fortsätta arbeta med befintliga och nya kunder i det gemensamma ännu starkare företaget".

InLife har fyra butiker, varav tre i centrala Stockholm och en i Täby centrum. Efter förvärvet har Digital Inn 9 butiker i Stockholm, Örebro, Linköping, Uppsala och Eskilstuna.

För dig som är 99mac medlem innebär detta att du snart kommer kunna hämta dina beställningar i 99mac medlemsbutik på nio olika ställen i landet!

vad kul!!

Eskilstuna butiken är väl stans fräschaste butik, och supertrevlig personal, var där i lördags och köpte en magic trackpad och man blir lika bra behandlad i butiken som om man skulle köpt en 20000:- dator fast jag bara handlade för 800:-

Trevligt med nya butiker i Stockholm.

Hur var det nu, får man medlemsrabatten även i butik?
Tänkte slinka in i Västermalmsgallerian och köpa ett skydd till min iPhone.

Ursprungligen av kalle94:

Trevligt med nya butiker i Stockholm.

Hur var det nu, får man medlemsrabatten även i butik?
Tänkte slinka in i Västermalmsgallerian och köpa ett skydd till min iPhone.

Inte ännu - dom jobbar på att få till rutinerna för detta fortfarande. Jag tror att köpet av InLife gjorde att dom väntade lite för att få maximal effekt på en gång.

Blir jättetrevligt att 99mac medlemmarna (särskilt Veteraner som har extra rabatt) kan handla Mac till superpriser till direktpriser och sen hämta i butikerna. Blir mycket billigare än dom priser som "vanliga" kunder betalar.

Ursprungligen av Björnström:

Blir jättetrevligt att 99mac medlemmarna (särskilt Veteraner som har extra rabatt) kan handla Mac till superpriser till direktpriser och sen hämta i butikerna.

Nja, med nuvarande geografiska spridning på butikerna, så har nog de flesta(?) 99-medlemmar lite för lång resa dit för att kunna hämta i butik.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, med nuvarande geografiska spridning på butikerna, så har nog de flesta(?) 99-medlemmar lite för lång resa dit för att kunna hämta i butik.

Jo det är sant men med Piotrs tempo så har vi nog alla en butik inom 500 meter snart

Jag vill ha externa hårdiskar i sortimentet (la jag detta i fel tråd?)

Hur som helst, Grattis till förvärvet!
Hoppas personalen förblir lika trevlig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 20:11

Ja, det kanske är kul. Vad vet jag.
Personligen är jag inte jätteimponerad av medlemsrabatterna hittills.

d-boy, vänta tills du blir veteran - då blir det bättre!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 20:28

Hehe. Det ser jag fram emot!

Grattis får man väl säga!

Jag har alltid gilat butiken på Sveavägen, bra service från Goran (tror jag killen heter)

LCR

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-08-31 09:01

kul! känns verkligen som att Apple är på frammarsch i Sverige just nu, kan man drömma lite om en officiell Apple Store snart då, kanske

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-31 09:38

sweeeeeeet... täby!

Man kan ju hoppas det kommer en butik till Växjö, för den MacHuset-butik vi har här är verkligen inte bra.

Offtopic: Björnström, när du ändå är här, kan du inte ta och svara lite i mac.se- och Klickbacktrådarna?

Vad har veteraner för rabatt?

Ursprungligen av Patrik D:

Vad har veteraner för rabatt?

Ett exempel:
iMac 21,5", instegsmodellen
- butikspris 11.995
- pris för 99.se-medlem 11.755
- pris för 99.se-veteran 11.520

Dvs nästan dubbelt så stor rabatt för veteraner jämfört med "vanliga" 99.se-medlemmar.

Jag kollade ett par andra produkter också, och rabatten verkar ligga på ungefär den nivån.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-31 13:56

Kom gärna till Göteborg och köp upp MacForum som lägger på 20-30% på externa USB-diskar jämfört med vilken butik som helst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 22:00

Ett par inlägg till så är man uppe i veteranrabatt!

Ursprungligen av magnur:

Ett par inlägg till så är man uppe i veteranrabatt!

Bara att börja spamma!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-31 22:46

Som en av grundarna till digital inn kan jag inte annat än imponeras. Själv sålde jag av min andel när vi var nystartade ... Vad gillar ni den timingen? Men jag känner mig ändå stolt som var med och såg till att Örebro fick sin första riktiga Mac-butik.

Superkul att följa utvecklingen!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 23:23

Synd de inte finns i Skåne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-01 09:55
Ursprungligen av Björnström:

För dig som är 99mac medlem innebär detta att du snart kommer kunna hämta dina beställningar i 99mac medlemsbutik på nio olika ställen i landet!

Som sagt, dessa butiker finns bara i Norrland...

Ursprungligen av zinned:

Som sagt, dessa butiker finns bara i Norrland...

Har ni tur så kanske digitalinn blir multinationella och även etablerar sig i Danmark för hur var det nu? Malmö och allt det där därnere tillhör Danmark eller?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-01 12:29
Ursprungligen av Gusten68:

Har ni tur så kanske digitalinn blir multinationella och även etablerar sig i Danmark för hur var det nu? Malmö och allt det där därnere tillhör Danmark eller?

Nja, ska vi vara petiga så har jag fått höra att när det gäller att ett land tar över ett annat lands tidigare landområden så måste detta ske skriftligt, en muntlig överenskommelse gäller inte. Som jag har förstått det så fanns endast just en muntlig överenskommelse gällande Skåne vid freden i Roskilde år 1658. Således bör Skåne i realiteten tillhöra Danmark

Som det är nu så är vi skåningar istället ockuperade av Sverige och svenskarna, mycket värre!

Fram för skånsk självständighet, störta ockupationsmakten!

Well, nog med OT nu...råkade spinna iväg lite

Ni där uppe har väl inte så mycket att välja på som vi annars har här nere på kontinenten så det är ju kul för er att digitalinn skänker er lite ljus i er annars mörka vardag

Senast redigerat 2010-09-03 10:39

ja för att hålla mig till ämnet (ursäkta urspårningen som sj skulle säga)
jag bor i Eskilstuna och har hittills fått åkt till Västerås eller beställt online för minsta lilla adapter/sladd, så digitalinn butiken här är mycket välkommen, har inte sett en mac till salu i någon butik sen jag köpte frugans G4 mac minin på onoff för snart 4 år sen, så att gå in på digitalinn var lite som att komma till paradiset för nördar

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-09-08 17:39

Håller med toppen fin butik här i eskilstuna. Lämnade in min mancbook pro för lagning 3 dagar senare var den klar.

1
Bevaka tråden