Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se onåbart i flera timmar (2010-08-27)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ngn som vet vad som vart på g ikväll?

99.se har varit onåbart under flera timmar från såväl Telia och Tele2.

Det har inte fungerat från Bahnhof heller.

99mac | Facebook

Det var problem med en brandvägg.

Tack för info.

Jag är med i klubben "F*** Facebook" så jag hade inte en aning...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-27 23:44

Jag trodde det skulle stå något på twitter, men icke... (när jag kollade framåt kvällen)

Det har varit en lång, lång kväll! Efter en säkerhetsuppdatering av brandväggen så tappade den kontakten med alla nätverksuttag vilket fick följden att all trafik in & ut stannade. Därefter följde flera timmars felsökning och ominstallation inkl inläsning av backup osv.

Jag fick lämna min vackra fru strax efter 21 och åka ut till serverhallen för att hjälpa till och det krävdes flera smarta huvudet för att hitta felet och sen fixa till det. Strax efter 23 var vi tillbaka igen. Pust!

Ursprungligen av Björnström:

Det har varit en lång, lång kväll! Efter en säkerhetsuppdatering av brandväggen så tappade den kontakten med alla nätverksuttag vilket fick följden att all trafik in & ut stannade. Därefter följde flera timmars felsökning och ominstallation inkl inläsning av backup osv.

Jag fick lämna min vackra fru strax efter 21 och åka ut till serverhallen för att hjälpa till och det krävdes flera smarta huvudet för att hitta felet och sen fixa till det. Strax efter 23 var vi tillbaka igen. Pust!

Snyggt jobbat.

Tack till alla inblandade som gör att man kan sitta här och "spilla tid"...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-28 17:30
Ursprungligen av Björnström:

Det har varit en lång, lång kväll! Efter en säkerhetsuppdatering av brandväggen så tappade den kontakten med alla nätverksuttag vilket fick följden att all trafik in & ut stannade. Därefter följde flera timmars felsökning och ominstallation inkl inläsning av backup osv.

Jag fick lämna min vackra fru strax efter 21 och åka ut till serverhallen för att hjälpa till och det krävdes flera smarta huvudet för att hitta felet och sen fixa till det. Strax efter 23 var vi tillbaka igen. Pust!

Vi får inte glömma att tacka Björnströms fru också

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-28 22:47

Fredagsmys på en hög nivå

Tack för kaffet

Så här såg driftstoppet ut i serverloggarna!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-30 21:50
Ursprungligen av Björnström:

Så här såg driftstoppet ut i serverloggarna!

För mig ser det ut som en nalkande jordbävning med lite för skalvs kurvor

Tur att det finns "proffs" och inte jag som ska analysera dessa kurvur

Ursprungligen av Björnström:

Så här såg driftstoppet ut i serverloggarna!

Snyggt... Jag vill se en screen på Torsdag för att se hur det ser ut med besökarantalet under keynoten

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-28 04:17

Bra gjort alla inblandade, undrade vad som hade hänt
What Goflorp said!
All well now, move along!

Finns det någon twitter med man kan kika på om man inte har FejjBoken?

Tack Martin ! Det är därför du är sheriff! Snyggt jobbat - var lite orolig för e-posten i många timmar. Som vanligt gör ni det som behöver göras. Tack Martin och alla andra - ha en "fortsatt" trevlig helg! Själv skall jag leka med min nyinköpta MacBook för rätt pris.;)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-08-28 09:36
Ursprungligen av Drakfot:

Bra gjort alla inblandade, undrade vad som hade hänt
What Goflorp said!
All well now, move along!

Finns det någon twitter med man kan kika på om man inte har FejjBoken?

99se (99se) on Twitter

Hittade denna nu, vet inte vem som skriver denna twitter, men nämner inte gårdagens strul.
Vore bra med nån kanal för status-info när siten "99.se" och tjänsten "mac.se" går ner.
Precis som för Goflorp (och många andra) så är Facebook inte min grej...

1
Bevaka tråden