Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den officiella tråden om Plex 0.9

Tråden skapades och har fått 270 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen så har Plex 0.9 fått ett datum! Spring över till Plex officiella blogg och ta en titt!

Och varför måste alla "springa över" dit? Varför inte bara skriva ut datumet här?

Det handlar alltså om 1 september.

Iom att det är samma datum som Apples event så startar ju spekulationerna om att dom ska ha nåt med varandra att göra.. Var tror ni?

Nja, det är faktiskt bara ett sammanträffande, men det är ett "One more thing" inplanerat...

Trevlig upplevelse för mig som nästan slutat bry mig om det är mac eller linux som jag använder. Frågar efter som jag inte hittade någon info på siten om den stöds för macar innan Intel-macarna?

Nej, Plex körs bara på Intel-Macar. Plex Media Server kan däremot brytas ut och köras på G5:or också.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-08-28 15:20

Wow! Fy vad snyggt det såg ut på hemsidan, med det nya skinstödet. Det känns som overkill att köpa en Mac Mini när jag ändå enkelt bara kopplar in min MacBook Pro med HDMI till TV:n, men visst är det lockande. Ganska mycket lockande, haha.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-30 15:05

sweeeeeet! iOS appen är ett givet köp också

Det ser rätt snyggt ut. Kanske dags att ta steget från XBMC nu...
Funkar DVD-spelning med Plex?
Det var buggigt som fan sist jag körde det och det var därför jag valde XBMC istället.

Kanske dags för mig att gå vidare från Front Row då. Det var just mediehanteringen och den ologiska fjärrkontrollsfunktionen som gjorde att jag fortsatte med Front Row istället för Plex. Nu verkar båda de problemen lösa sig...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 20:08

Från videon verkar det vara precis det som jag har saknat med plex. Perfekt. Det enda som jag behöver nu är en större hårddisk.

//Rob

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-08-30 21:41

någon som vet nyheterna i plex?skulle vara bra om man kan spela upp riktiga bluray filer

Ursprungligen av swag:

någon som vet nyheterna i plex?skulle vara bra om man kan spela upp riktiga bluray filer

För uppspelning av Blu-Ray-skivor krävs det stöd i operativsystemets kärna, så det kommer ej att fungera. Apple lär inte vilja modifiera kärnan för Blu-Ray så vi lär aldrig se Blu-Ray-stöd på en Mac.

Ursprungligen av Capeman:

För uppspelning av Blu-Ray-skivor krävs det stöd i operativsystemets kärna, så det kommer ej att fungera. Apple lär inte vilja modifiera kärnan för Blu-Ray så vi lär aldrig se Blu-Ray-stöd på en Mac.

Ptjadu, det finns ju vissa hintar om att det kanske är på gång ändå. Sätt igång iTunes och ta "om itunes" i menyn och läs det som rullar. Varför skulle det finnas licenstext för Bluray om det inte planeras komma stöd för det i OSet?
Man ska aldrig säga aldrig

Ursprungligen av PeeMaN:

Ptjadu, det finns ju vissa hintar om att det kanske är på gång ändå. Sätt igång iTunes och ta "om itunes" i menyn och läs det som rullar. Varför skulle det finnas licenstext för Bluray om det inte planeras komma stöd för det i OSet?
Man ska aldrig säga aldrig

Det finns en förklaring till den där texten om Blu-Ray, men kan inte hitta den nu. Minns att det var skriverier om det där, men det var ju längesen man upptäckte den texten och inget har hänt. Visst, man vet aldrig, men det känns osannolikt. Hur som helst så blir det inte Blu-Ray-stöd i Plex/Nine.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-30 22:32

nya plex stödjer INTE uppspelning av rar:ade filmer

Ursprungligen av kainen:

nya plex stödjer INTE uppspelning av rar:ade filmer

Vadå då?
ingen vettig människa kör rar på sina back-up filmer!
För det är väl inte så att du PIRATKOPIERAR Kainen?

  • Medlem
  • 2010-08-31 09:23

Nu är både Plex 0.9 och Plex-appen släppta!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-31 09:51

Plex-appen köpt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-31 10:38

Funkar inte för mej över Internet (iPhone 3Gs med iOS4). Har öppnat port 32400 och får connect men den slutar ladda info efter ca en halv minut.
På iPad kan jag inte ens lägga till en server över Internet.

har laddat ned det men ja får inte igång det ens? Klickar på programmet sen händer det nada

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-31 15:02
Ursprungligen av Engalunda:

har laddat ned det men ja får inte igång det ens? Klickar på programmet sen händer det nada

Och du har en IntelMac?

Opps:-) Vet knappt vad jag har, har en Macbook Pro inköpt 2009:-)

Ursprungligen av Engalunda:

Opps:-) Vet knappt vad jag har, har en Macbook Pro inköpt 2009:-)

Alla MacBook Pro är Intelmaskiner! Du har något annat knas...

Ursprungligen av Capeman:

Alla MacBook Pro är Intelmaskiner! Du har något annat knas...

haha typiskt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 15:17

Någon av Er som har problem att installera Plug-ins i Plex9…?

Då jag försöker installera Plug-ins via Plex Online visas ett felmeddelande:

Installation failed
XXX couldn't be installed.
Please checkthe log for more details.

...där XXX avser den Plug-in jag försöker installera.

Felet är rapporterat på Plex forum i tråden:

All plugs - Installation failed

…där det verkar vara Plex servrar som är överbelastade!

Undrar,

Torkel

Ikväll vid 22-tiden verkar allt fungera igen…

Senast redigerat 2010-08-31 23:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 15:34

Engalunda,

…å du har:

  • Hämtat hem Disk-imagen från Plex hemsida…?

  • Öppnat Disk-imagen på din Mac…?

  • Kopierat Plex till din Programmapp…?

  • Dubbelklickat på Plex-programmet du just installerat…?

…å ändå händer inget…eller!?

- Torkel

Japp! Allt det har jag gjort, efter jag dubbelklickar på Plex-program kommer det upp en ruta i typ en halv sekund att det startar..

Sen stängs det ner igen:( tokigt värre!

Ursprungligen av Engalunda:

Japp! Allt det har jag gjort, efter jag dubbelklickar på Plex-program kommer det upp en ruta i typ en halv sekund att det startar..

Sen stängs det ner igen:( tokigt värre!

Provat att bara starta om datorn?

Ursprungligen av Capeman:

Provat att bara starta om datorn?

Ja, gjorde det nyss, men samma sak.. skylten kommer upp en kort kort stund, hinner knappt läsa vad det står.. sen försvinner den!..

Bevaka tråden