Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes raderade alla mina iphone program

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-08-27 00:40

En liten varning:

Jag uppgraderade precis till en ny mac pro och flyttade över min hårddisk till den nya datorn - inga problem so far.

Dock så började itunes gnälla om att datorn inte var auth att ansluta till mitt ituens konto fast det är samma hårddisk. Den genererar säkert GUIDs på något sätt.

Det fick iaf. konsekvensen att ALLA mina program raderades från min telefon, utan att jag bett om det, säkert närmare 50 program - BORTA.

Nu kan jag inte synca dom heller.. Måste nog plocka fram min gamla mac pro, flytta över hårddisken, starta upp den, avauth. den och göra om processen på den nya.

suck

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-27 00:43

Varför kopierade du inte över iTunes mappen till din nya dator? Det står nog tillräckligt med många inlägg på forumet som beskriver hur man migrerar datan från en dator till en annan.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2010-08-27 23:26
Ursprungligen av Robo-X:

Varför kopierade du inte över iTunes mappen till din nya dator? Det står nog tillräckligt med många inlägg på forumet som beskriver hur man migrerar datan från en dator till en annan.

Därför att jag inte trodde att Apple är dumma i huvudet och raderar program från min iphone utan att be om tillåtelse - jag äger ju faktiskt programmen - inte apple.

Hur jag gör NU trodde jag framgick - jag skrev ju lösningen på mitt problem samt att mitt inlägg inte var en fråga utan ett konstaterande.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-27 07:35
Ursprungligen av studiox:

En liten varning:

Jag uppgraderade precis till en ny mac pro och flyttade över min hårddisk till den nya datorn - inga problem so far.

Dock så började itunes gnälla om att datorn inte var auth att ansluta till mitt ituens konto fast det är samma hårddisk. Den genererar säkert GUIDs på något sätt.

Det fick iaf. konsekvensen att ALLA mina program raderades från min telefon, utan att jag bett om det, säkert närmare 50 program - BORTA.

Nu kan jag inte synca dom heller.. Måste nog plocka fram min gamla mac pro, flytta över hårddisken, starta upp den, avauth. den och göra om processen på den nya.

suck

Synkade du bara rakt av med den nya datorn?
Du borde överfört inköp först-

  • Oregistrerad
  • 2010-08-27 23:26
Ursprungligen av zappee:

Synkade du bara rakt av med den nya datorn?
Du borde överfört inköp först-

Läste du vad jag skrev?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 08:53
Ursprungligen av studiox:

Läste du vad jag skrev?

Aha, så allt syntes som vanligt i iTunes?

Tror nog inte alla program är bort, söker efter ipa-filer och lägg in dem i iTunes igen. Alternativt om du har en backup innan iTunes tog bort dem.

  • Oregistrerad
  • 2010-08-29 13:16
Ursprungligen av zappee:

Aha, så allt syntes som vanligt i iTunes?

Tror nog inte alla program är bort, söker efter ipa-filer och lägg in dem i iTunes igen. Alternativt om du har en backup innan iTunes tog bort dem.

Alla filer finns ju på min hårddisk, jag FLYTTADE ju bara min systemdisk från en dator till en annan Flyttar jag tillbaka den (som jag skrev) till min gamla mac pro så kan jag garanterat köra en sync och få tillbaka alla mina program. Det intressanta var att några få program behöll den på min telefon..

Jag köper 100% av mina program direkt i telefonen, har ju snabbt wifi. Så att itunes kan radera dom från min telefon är jävligt konstigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-29 12:32
Ursprungligen av studiox:

En liten varning:

Jag uppgraderade precis till en ny mac pro och flyttade över min hårddisk till den nya datorn - inga problem so far.

Dock så började itunes gnälla om att datorn inte var auth att ansluta till mitt ituens konto fast det är samma hårddisk. Den genererar säkert GUIDs på något sätt.

Det fick iaf. konsekvensen att ALLA mina program raderades från min telefon, utan att jag bett om det, säkert närmare 50 program - BORTA.

Nu kan jag inte synca dom heller.. Måste nog plocka fram min gamla mac pro, flytta över hårddisken, starta upp den, avauth. den och göra om processen på den nya.

suck

Och du fick ingen varning alls om att saker kommer att raderas på din iPhone om du fortsätter?

  • Oregistrerad
  • 2010-08-29 13:14
Ursprungligen av kenjon:

Och du fick ingen varning alls om att saker kommer att raderas på din iPhone om du fortsätter?

nej...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 13:18

Det låter väldigt otroligt. Jag var sjäöv i denna situation för bara någon månad sen och iTunes varnade mig att alla program kommer att raderas från iphonen.

/Rob

Ursprungligen av studiox:

En liten varning:

Jag uppgraderade precis till en ny mac pro och flyttade över min hårddisk till den nya datorn - inga problem so far.

Dock så började itunes gnälla om att datorn inte var auth att ansluta till mitt ituens konto fast det är samma hårddisk. Den genererar säkert GUIDs på något sätt.

Det fick iaf. konsekvensen att ALLA mina program raderades från min telefon, utan att jag bett om det, säkert närmare 50 program - BORTA.

Nu kan jag inte synca dom heller.. Måste nog plocka fram min gamla mac pro, flytta över hårddisken, starta upp den, avauth. den och göra om processen på den nya.

suck

Det är apple produkter och program du dealar med, då blir riskerna stora att det blir sånt här. Man måste nog vara rejält vaken innan man vågar sig på flytta och dona med diskar och annat när man har med apple och dess produkter och program att göra.

Man kan bara beklaga. Hoppas du får tillbaka dina program på smidigt sätt.

1
Bevaka tråden