Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Röd äcklig pixel på ny PB12:a.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-30 12:10

Efter att ha haft min nya PB12:a här i ca 2månader.. ploppade det idag upp en knallröd död pixel. Den sitter ca 2-3cm in från vänsterkanten av skärmen, och ca 3-4cm upp från nedankanten.
Efter att ha läst diverse trådar om detta..så är det tyligen 3-5pixlar som gäller för byte av skärm? Finns det någon som lyckats byta skärmen om man "bara" haft en död pixel..den är ju knallröd..och grymt irriterande..kan inte undgå den Jag har testat att massera skärmen utan resultat. Tips vad man ska säga för att övertyga Apple att byta ut skärmen?!

//Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-30 12:22

Jag vet inte exakt vilka regler Apple har men generellt sett är det svårt att få en bärbar dator fixad på grund endast en defekt pixel.
Hade tidigare en bärbar värsting-PC från Asus som hade två trasiga pixel men det var inget att göra åt eftersom just Asus hade minst tre som gräns.

Försök döda ytterligare ett par pixlar på ungefär samma plats.

Har haft en död pixel på min TiBook, men Apple var stenhårda på att Protection Plan inte täckte en pixel utan det var tvunget att vara mer än 5 utspridda eller 3 på en samlad plats.
Tur som jag hade så försvann den efter ca en månad. Skumt men sant.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-30 14:12

Jag undrar om jag eg inte hade fler döda pixlar..efter massagen av skärmen..och datorn avstängd en stund tyckte jag den röda pricken var mindre, nu ser man verkligen att det bara är en liten pixel..Kan jag ha masserat några till att bli ok?! Eller bara inbillning att punkten blev mindre?

Det kan krävas upp till en veckas massage för att dom ska börja leva igen

Hang in there

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Det kan krävas upp till en veckas massage för att dom ska börja leva igen

Hang in there

Necromantics 101

kanske inte har så mycket med den här tråden att göra men lite ändå (kanske). Täcker AppleCare detta eller?

1
Bevaka tråden