Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressbok: raderade grupper kvar i iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 15:15

Jag har nyss börjat använda Adressboken och när jag satt och lekte lite skapade jag ett antal grupper som jag sen tog bort, problemet är att dom grupperna ligger kvar i iTunes och i min iPhone4 trots att dom inte finns i adressboken.

Jag har testat att skapa grupperna igen men då blir det dubletter i iTunes och i telefonen, hur ska jag göra för att få bort dom?

Använder Mac os X 10.6.4, Adressbok 5.0.2 (870), IOS 4.0.2 och iTunes 9.2.1(4)

Använder du mobileme? I så fall kan du radera grupperna på me.com. Annars har jag ingen aning tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 16:03

Använder inte mobileme, bara lokal adressbok synkad till telefonen.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2010-08-25 16:12

Har du även i iTunes när du synkar telefonen kryssat i längst ner i Info-tabben -> Avancerat -> Ersätt information -> Kontakter

Om jag nu fick det här förklarat ordentligt, kör engelskt system.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 16:42

Har testat det också, ingen skillnad.

Det konstiga är att grupperna ligger i iTunes men inte i Adressboken, så det kanske är nåt som hängt upp sig i iTunes? Kan man få iTunes att rensa nån cahce och återläsa info om grupper från adressboken?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-26 16:50

Jag lånar tråden:
Vad jag kan utläsa av ovanstående så går det att ha grupper i telefonboken... Hur går detta till? :S Jag skickar en del mass-sms och skulle uppskatta om det fanns en gruppfunktion liknande den på SE's gamla lurar. Finns det något sätt att få tag på detta, samt att dessa grupper går att redigera i efterhand. Ett alternativ är ju nämligen att skicka ett sms och sen bara leta upp det i "skickat" varje gång man ska skicka ett nytt men om jag skulle vilja lägga till en kontakt i den listan skulle jag vara tvungen att göra om hela proceduren igen...

Tacksam för svar och hoppas det är okej för TS att jag lånar tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 20:00

Ursäkta, men tråden handlar inte om grupp-sms utan ett problem i iTunes hantering av grupper i adressboken. Vad jag vet kan man inte välja att skicka till en grupp direkt i telefonen, varken mail eller sms.

Är det ingen som har något förslag på åtgärd till mitt problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-28 10:09

Om du har lagt till ett antal mottagare och skickat ett SMS listas den som en grupp i "konversationen" och du kan skicka fler SMS till dem utan att skriva in dem igen. Men att på förhand skapa en grupp tror jag inte går.
Om du har jailbreakat kan du kolla BiteSMS, den kanske har.

1
Bevaka tråden