Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone visar bara en Google-kalender

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-08-28 08:35

Jag har avslutat mitt MobileMe-konto och försöker ersätta med Google. När jag lägger till mitt Google-konto i min iPhone visas bara en kalender ("jobb"). Hur gör jag för att iPhone ska visa övriga kalendrar ("studier", "privat")?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 10:14

Vet inte om det hjälper. Men google städjer exchange server och jag har ställt in min iPhonen att använda ms exchange servern och lägger in googles inställningar.

iPhonen synkroniserar då automatisk, mail, kalender och kontakter. Men man kan välja vilka tjänster den synkroniserar. Rätt smidigt och fungerar precis som mobileme.

//Rob

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-08-28 11:23

Google säger "Google Sync stöds tyvärr inte av din enhet".

Har lagt in kontot som MS Exchange men den syncar ändå bara huvudkalendern.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-08-28 12:26

Har hittat lösningen. Man går in på m.google.com/sync i iPhone och får ett felmeddelande om att enheten inte stöds. Där finns det möjlighet att ändra språk. Man ändrar till engelska och då stöds enheten.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 12:39

Ja just det. Det är alltid bättre att ändra språk inställningar i google till engelska. Många nya funktioner kommer då.

//Rob

Är det inte bisarrt att det gått flera år nu och Google påstår fortfarande att "Google Sync stöds tyvärr inte av din enhet"? Jag skulle göra om mina inställningar och suckade över att man fortfarande måste byta till engelska. Hur många svenskar där ute fastnar på detta steg tro?

1
Bevaka tråden