Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inlägg borttaget pga attityd?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-28 01:54

Fick nyligen mitt inlägg borttaget pga av attityd. Vad innebär det? Är inte hela forumet grundat på åsikter om ämnen? Ska man riskera att få inlägg raderade för att man inte håller med TS eller ifrågasätter TS motiv?

Självklart håller jag med om att man ska hålla god ton... men lägg en "skärpning" i tråden... om någon tar upp att de jailbreakat sin iPhone 4 och misslyckats, är jag givetvis nyfiken på vad som får dem att jailbreaka det första de gör, trots att de inte vet vad de håller på med.

För övrigt tycker jag att jailbreak inte bör diskuteras på forumet, då många trådar skapas av nybörjare som har frågor om jailbreak. MEN, det är min åsikt, sen att dessa frågor förekommer, får jag ju acceptera, även om jag inte uppskattar dem. Att jag utrycker åsikten motiverar ju knappast att inlägget tas bort.

Jag har alltid respekterat moderatorer, som håller ett öga på forumet... men det här var ett steg för långt. OT är en sak, att man håller med eller inte, är ju bara en personlig åsikt, och knappast fog för att radera inlägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 08:48
Ursprungligen av ibish:

Fick nyligen mitt inlägg borttaget pga av attityd. Vad innebär det? Är inte hela forumet grundat på åsikter om ämnen? Ska man riskera att få inlägg raderade för att man inte håller med TS eller ifrågasätter TS motiv?

Självklart håller jag med om att man ska hålla god ton... men lägg en "skärpning" i tråden... om någon tar upp att de jailbreakat sin iPhone 4 och misslyckats, är jag givetvis nyfiken på vad som får dem att jailbreaka det första de gör, trots att de inte vet vad de håller på med.

För övrigt tycker jag att jailbreak inte bör diskuteras på forumet, då många trådar skapas av nybörjare som har frågor om jailbreak. MEN, det är min åsikt, sen att dessa frågor förekommer, får jag ju acceptera, även om jag inte uppskattar dem. Att jag utrycker åsikten motiverar ju knappast att inlägget tas bort.

Jag har alltid respekterat moderatorer, som håller ett öga på forumet... men det här var ett steg för långt. OT är en sak, att man håller med eller inte, är ju bara en personlig åsikt, och knappast fog för att radera inlägg.

Det där har varit uppe så många gånger.

Ursprungligen av ibish:

Fick nyligen mitt inlägg borttaget pga av attityd. Vad innebär det? Är inte hela forumet grundat på åsikter om ämnen? Ska man riskera att få inlägg raderade för att man inte håller med TS eller ifrågasätter TS motiv?

Självklart håller jag med om att man ska hålla god ton... men lägg en "skärpning" i tråden... om någon tar upp att de jailbreakat sin iPhone 4 och misslyckats, är jag givetvis nyfiken på vad som får dem att jailbreaka det första de gör, trots att de inte vet vad de håller på med.

För övrigt tycker jag att jailbreak inte bör diskuteras på forumet, då många trådar skapas av nybörjare som har frågor om jailbreak. MEN, det är min åsikt, sen att dessa frågor förekommer, får jag ju acceptera, även om jag inte uppskattar dem. Att jag utrycker åsikten motiverar ju knappast att inlägget tas bort.

Jag har alltid respekterat moderatorer, som håller ett öga på forumet... men det här var ett steg för långt. OT är en sak, att man håller med eller inte, är ju bara en personlig åsikt, och knappast fog för att radera inlägg.

Om en tråd handlar om en rent teknisk fråga är det väl inte din uppgift att börja diskutera varför trådskaparen drog på sig problemet?

Jailbreak får diskuteras i forumet, finns trådar som behandlar dess vara eller icke vara om du känner för att delta i dom diskussionerna.

Och nej, hela forumet är inte grundat på åsikter om ämnen. Större delen av forumet är grundat på kunskap om ämnen. Trådar som handlar om rent tekniska problem ska alltså handla om hur dessa tekniska problem faktiskt löses. Sedan finns det så klart trådar som inte är av rent teknisk karraktär, där kan det bli tal om att säga sin åsikt eller tro etc.

Känner jag moderatorerna på det här forumet rätt har dom förmodligen torrt under fötterna när dom raderar ett inlägg på grund av dålig attityd.
Förmodligen försökte du spela allan och knäppa trådskaparen på näsan med att han får skylla sig själv när han är sådan amatör som inte ens kan jailbreaka en iPhone. Ledsen att behöva säga det, men 99.se är ett kunskapsforum där man får vara hur korkad som helst och ställa sina frågor. Ofta får man trevliga och sakliga svar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-28 10:04

Nu var det inte jag som modererade i detta fall. Men vi försöker hålla oss till forumreglerna http://www.99.se/villkor/ Det är många som inte läst den alls.
Har man synpunkter på varför man blivit modererad så ta det via PM. Vi kan inte starta nya trådar för varje enskilt fall.

Och det var inte jag heller som modererade i detta fall, men jag håller helt med om modereringen.

Den typen av kommentarer har inget i tråden att göra. Om du nödvändigtvis var tvungen att framföra den åsikten till honom, så kunde du tagit det via PM i stället.

Du har en riktigt trist inställning som skapade denna tråden...

Håller med ovanstående inlägg..
Skärp dig gnällspik!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-28 12:11

Jag gav Ibish en avkylningsperiod på en vecka pga hans reaktion på min moderering. (Jag fick ett argt PM samt skapande av denna tråd utan att ens försöka förstå varför jag tog bort hans inlägg)
Jag vill inte gå in närmare på detaljer här då Ibish inte kan försvara sig på några dagar pga den temporära avkylningsperioden.

Ursprungligen av kainen:

Jag gav Ibish en avkylningsperiod på en vecka pga hans reaktion på min moderering.

Avkylningsperiod.
Haha! Det var en skön omskrivning för astängning.

1
Bevaka tråden