Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivare via airport

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2010-08-27 13:11

Hej.

Jag har köpt en Epson Stylus S21 och vill nu koppla in den till min airport express.

Jag har kopplat in den som man ska, installerat drivrutinerna, uppdaterat os x, startat som nätverket ett antal gånger och installerat om drivrutinerna för skrivaren men ändå har jag problem.

Datorn är utan tvekan kopplad till skrivaren. När jag vill skriva ut något sätter den igång direkt, men slutar skriva ut efter första raden. Den bara stannar och man måste starta om den för att få ut pappret.

Jag har suttit hela morgonen och förmiddagen med att försöka få skrivaren att funka nu till skolstart, men kommer ingen vart.

Den har för övrigt varit inkopplad direkt till datorn innan, och då har den funkat utan problem.

Någon som har haft samma problem eller bara vet vad det kan bero på?

Tacksam för all hjälp jag kan få

En idiotkoll bara. Du råkar inte ha en för lång USB-kabel? Tror USB klarar max fyra meter sedan börjar den tappa data.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-27 13:15

Sorry, jag fattade det som om det var en WiFi skrivare.
Men tydligen inte, har du kollat i Airportinställningar.
Testa att återställa Airporten och kör installationsguiden med USB kabeln i i APEX.

Är det så att Airporten är i bryggläge?

Ursprungligen av Tangen:

Verkligen eftersom han ska skriva via Wifi (Airport)

Jag syftade på den som går mellan skrivare och AirPort givetvis. Så dum är jag inte, än.

Men då är den felkällan struken.

Ursprungligen av Scarecrow:

En idiotkoll bara. Du råkar inte ha en för lång USB-kabel? Tror USB klarar max fyra meter sedan börjar den tappa data.

Jag har en HP med wifi, och där står att man inte får ha kabeln ansluten om man kör wifi.
Kan det vara ditt problem ?

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-08-27 13:14

Kör kabeln man fick till skrivaren, 1,5 meter kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-27 13:18

Du var snabb, jag insåg själv misstaget, och misstaget var mitt inte ditt, sorry

  • Medlem
  • Boden
  • 2010-08-27 13:20

Tangen: Bryggläge? Hur kan jag se det?

Tack för svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-27 14:33

Bryggläge är när man väljer att förlänga ett trådlöst nätverk för att utöka räckvidden, och gör att vissa saker inte fungerar i dessa APEX skrivare vet jag inte, men det funkar inte med musik i alla fall.

/Tangen

1
Bevaka tråden