Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro EFI Firmware Update 1.9

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-27 00:01

MacBook Pro EFI Firmware Update 1.9

Ursprungligen av Apple:

This update is recommended for all 15-inch and 17-inch MacBook Pro mid 2010 models. The update resolves a rare issue that may cause the system to freeze during startup or intermittently stall during operation, and it improves compatibility with external displays.

Tråkiga är att damen upplever problem med att skärmarna fryser (och de får visar bara solid färg, omstart av datorn är det enda) när hon kollar på DVD i sin MacBook (pratat med säljaren, datorn skall lämnas in för koll efter samtal med tekniker), medans det för min del inte varit något problem med min LED CD. Damen har en extern LG via adapter så det skiljer iof.

Tycker faktiskt att burken blev märkbart rappare(?) efter uppdateringen. Säkert psykologiskt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2010-08-27 02:31

Nu har jag gjort uppdateringen. Jag var inte beredd på att lampan skulle börja strobba eller när det lät som att min dator flatline:ade med en mycket olustig signal... Men nu är allt bra tror jag!
Hade å andra sidan inga problem innan.

Hur kollar man vilken firmware som är installerad på sin dator?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-01-29 14:17
Ursprungligen av ru4real?:

Hur kollar man vilken firmware som är installerad på sin dator?

Den här länken hos Apple kanske kan hjälpa.
EFI and SMC firmware updates for Intel-based Macs

Ja men se där.. den hjälpte.. tack

Senast redigerat 2012-01-29 16:30

Bara jag som får upp uppdateringen igen och igen i när man söker efter ny mjukvara?

Har installerat den många gånger nu, ändå dyker den upp igen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-02 12:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Bara jag som får upp uppdateringen igen och igen i när man söker efter ny mjukvara?

Har installerat den många gånger nu, ändå dyker den upp igen.

Det låter som om den inte skulle ha installerats korrekt isf.

Ursprungligen av joakimo:

Det låter som om den inte skulle ha installerats korrekt isf.

Vette katten vad man kan göra för att den ska installeras korrekt. Har testat att ladda ner den flera gånger, så det lär ju inte vara paket-filen?

Verkar dock som att den har installerats, hela tre gånger. Vad kan man göra för att åtgärda det?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-02-02 18:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Verkar dock som att den har installerats, hela tre gånger. Vad kan man göra för att åtgärda det?
[ATTACH="CONFIG"]31814[/ATTACH]

Kan det vara så att den bara laddat ner firmware-installationen och lagt den i Applications --> Utilities ?

Ursprungligen av joakimo:

Kan det vara så att den bara laddat ner firmware-installationen och lagt den i Applications --> Utilities ?

Nope, där var den inte

EDIT: Det räckte med att reparera skivbehörigheten. Har dock 4st installerad enligt bilden som jag bifogade i min tidigare post, men det gör inget antar jag..

1
Bevaka tråden