Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac 24" till 50" tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 20:24

her precis kopplat in min Imac 24" med en minidv kabel till hdmi jacket i tv och en optisk ljudkabel till min hemmabio.
allt funkar bra!

om jag nu bara vill använda datorn så måste jag dra ur ljudkabeln ur datorn för att få ljudet att spelas upp i imacen.
sen när jag vill kolla på en film på tven genom imacen så måste jag plugga in kabeln..

och sen blir upplösningen på imac inte helt 100 när jag har har dvisladden i.

är man tvungen att dra ur sladdarna varje gång jag vill ha ljudet på datorn och bilden helt 100? eller finns det något trix som fixar biffen?

hoppas ni förstår vad jag menar

Mvh
Patrik

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-26 22:51

Hmm jag antar att du kör så du får en kopia av skärmen på TVn alltså du har samma sak både på TVn och iMacen? För då kör datorn samma upplösning på båda skärmarna och då kan det nog se lite konstigt ut på någon av dem. Gå in i inställningar och kryssa av "bildskärmsdubblering" tror jag det heter så får du ett så kallat utökat skrivbord, och då kan man ha 2 olika upplösningar en på TVn och en på datorn så då ska det problemet lösa sig.

Angående ljudet är jag mer osäker, går man inte i Systeminställningar>Ljud Ut så kanske man kan välja att använda inbyggda högtalarna istället för "hörlursutgången". Finns kanske något program som fixar det smidigare, men det har jag inte så bra koll på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-27 14:07

precis jag kör med bild duplicering... problemet är ju att jag inte ser tvn från datorn och kan ju då inte se ikonerna :S?

1
Bevaka tråden