Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox; Börja om från början?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör firefox för det mesta. Jag orkar inte ha en diskussion om att jag borde byta.

Jag har kört det i många år och tycker det vore synd att mista hela min historik samt alla sökningar jag gjort vilka möjliggör att jag lätt kan hitta tillbaka till sidor jag inte använt många månader. Jag upplever dock att programmet laggar en del. I synnerhet vid uppstart och nedstängning. Det tar tid och det känns som den snarare crashar än stänger och det tar betydligt längre tid att öppna än safari o chrome. Är detta för att jag släppar på många gamla tillägg och teman etc? Kan man "slänga" FF och behålla all historik och bokmärken etc, men så att säga börja om så det ska löpa smidigare?

Tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-26 10:47

Många gamla tillägg och teman ska du byta ut till uppdaterade-och-senaste-versionen-av samma teman och tillägg. Sen tror jag att du förstår att ju mer kod din dator måste köra för teman och tillägg desto långsammare kommer firefox att kännas. Men det är bara du som kan avgöra om det känns motiverat.

Här kan man börja om: Hantera profiler

1
Bevaka tråden