Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Media Event 1 sep

Tråden skapades och har fått 316 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 20:17

Apple kommer ha sitt årliga musikevent den första 1 sep.

Apple to hold 'special event' September 1st... we'll be there live! -- Engadget

Jag tror det luktar ny iPod Touch, banne mig! Eller är det bara jag som inbillar mig?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 22:30

Nej, det kommer en ny.

Och antagligen uppföljaren till nuvarande Apple TV.

iTunes X och iOS 4 på iPad hoppas jag på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-25 23:05

Hint om en iPad 2/iPad mini?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 00:41

Ge mig iOS4 till iPaden... Det vore guld!

Det andra känns inte vidare intressant i mina ögon.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 07:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 08:01

Vi kanske får veta när Apple tänker börja sälja iPad i Sverige?

Jag är spänd på en ny Apple TV, man har ju läst så mycket rykten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 08:47

Även om det inte är en nyhet skulle jag vilja att det kommer en uppdatering på Quicktime X.
Vill också ha nya MacBook Air och att filmer kommer till Sverige. Sista önska kan man väl se sig i månen om.

Ursprungligen av acke:

Även om det inte är en nyhet skulle jag vilja att det kommer en uppdatering på Quicktime X.
Vill också ha nya MacBook Air och att filmer kommer till Sverige. Sista önska kan man väl se sig i månen om.

Filmer och tv-serier i sverige är verkligen "long overdue" men tyvärr är det väl ungefär lika troligt som att Beatles skulle dyka upp på iTunes

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Filmer och tv-serier i sverige är verkligen "long overdue" men tyvärr är det väl ungefär lika troligt som att Beatles skulle dyka upp på iTunes

Om det skulle komma filmer till Sverige, så blir det troligen hela Skandinavien på en gång, eftersom filmbolagen har hela Skandinavien som en enda marknad. Och man borde ha hört något rykte om det isåfall.

Svensk tangentbord och stavning till iPad ligger högt på önskelistan. Efter det kommer iOS 4 till iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 10:51
Ursprungligen av pmarriott:

Svensk tangentbord och stavning till iPad ligger högt på önskelistan. Efter det kommer iOS 4 till iPad.

Känns lite som de går hand i hand?

iOS 4 till iPhone har svenskt språkstöd. Känns nästan som det är onödig tid att implementera svenskt språkstöd och tangentbord för att det ett litet tag senare ska komma iOS 4 till iPad, då lär den vara förberedd inför lanseringen i de övriga länderna!

Hur har det sett ut tidigare år, har produkterna som presenteras vid september-eventet börjat säljas direkt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 12:22

An streamande musiktjänst ala spotify inbyggd i itunes fast à la Apple?

Ursprungligen av djdisc:

An streamande musiktjänst ala spotify inbyggd i itunes fast à la Apple?

Väldigt gärna för mej:) För 49:- i månad så kommer dom krossa allt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 12:47

Varför har dom en bild på en gitarr? Det måste ju vara helt musikrelaterat då ju. Tror inte på att det kommer en ny ipod då. vadå, ett event att de har tryckkt in en kamera i touchen? nja.
Den som överlever får väl se.

Ursprungligen av djdisc:

Varför har dom en bild på en gitarr? Det måste ju vara helt musikrelaterat då ju. Tror inte på att det kommer en ny ipod då. vadå, ett event att de har tryckkt in en kamera i touchen? nja.
Den som överlever får väl se.

Jodå. Förra året hette det "It's only Rock 'n' Roll but we like it". Då kom det nya iPodar. Och inget i Apples värld (med undantag för iTunes och Logic) är väl så musikrelaterat som en iPod är? Eller missförstår jag dig?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-27 08:38
Ursprungligen av Capeman:

Jodå. Förra året hette det "It's only Rock 'n' Roll but we like it". Då kom det nya iPodar. Och inget i Apples värld (med undantag för iTunes och Logic) är väl så musikrelaterat som en iPod är? Eller missförstår jag dig?

Jag förstår vad du menar.
Personligen tycker jag inte det är något speciellt med att touch skulle få en kamera exempelvis, det är ingen WOW-känsla som infinner sig. Om det nu defacto är nya touch som kommer presenteras så kunde de lika gärna bara ha uppdaterat applestore Utan att ha ett event tycker jag.

Helt galet egentligen att man blir så uppspelt över att en tillverkare ska visa något nytt men det är ju Apple

Ursprungligen av djdisc:

Jag förstår vad du menar.
Personligen tycker jag inte det är något speciellt med att touch skulle få en kamera exempelvis, det är ingen WOW-känsla som infinner sig. Om det nu defacto är nya touch som kommer presenteras så kunde de lika gärna bara ha uppdaterat applestore Utan att ha ett event tycker jag.

Helt galet egentligen att man blir så uppspelt över att en tillverkare ska visa något nytt men det är ju Apple

Jag hade hållit med dig, om "eventet" ENBART hade handlat om iPod Touch. Men det kommer det naturligtvis inte att göra.

De (Apple Inc.) borde skicka ner iPods fyllda med musik och bilder på anhöriga till gruvarbetarna i Chile. De kommer ju att sitta fast där nere i fyra månader. Om det räcker. Utan gruvarbetare så skulle det inte finnas några Apple-produkter öht.

Senast redigerat 2010-08-26 14:14
  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-26 13:56

iOS 4 för iPad skulle va guld om det kom!

Det är inte så där helt säker att vi får se en ny ATV/iTV på onsdag. I alla fall inte om man lyssnar noga på vad Steve säger i denna videon från All things digital: Steve Jobs on set top boxes | 9 to 5 Mac Steve Jobs on set top boxes | Apple Intelligence

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är inte så där helt säker att vi får se en ny ATV/iTV på onsdag. I alla fall inte om man lyssnar noga på vad Steve säger i denna videon från All things digital: Steve Jobs on set top boxes | 9 to 5 Mac Steve Jobs on set top boxes | Apple Intelligence

Fast det där handlar om en PVR-liknande manick med inspelningsmöjligheter, ryktena handlar om en maskin som enbart streamar. Mao, en maskin som löser problemen som tas upp i videon.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

...om man lyssnar noga på vad Steve säger i denna videon

Äh, den gubben ska man inte lita på - titta i backspegeln 3 år innan iPod såg dagens ljus, där satt Jobs och sågade nära nog allt vad MP3-spelare hette och att Apple aldrig skulle ge sig in i den nishen. Om det är något han är bra på så är det att lägga ut dimmridåer. Det finns en sak som är tvärsäker och det är att inget är säkert.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 13:10
Ursprungligen av Olle@mac:

Äh, den gubben ska man inte lita på - titta i backspegeln 3 år innan iPod såg dagens ljus, där satt Jobs och sågade nära nog allt vad MP3-spelare hette och att Apple aldrig skulle ge sig in i den nishen.

Jaså, gjorde han? Vet att han har kört exakt den taktiken på olika apparater men just på MP3-spelare? Har du källa på det?

Ursprungligen av Olle@mac:

...3 år innan iPod såg dagens ljus, där satt Jobs och sågade nära nog allt vad MP3-spelare hette och att Apple aldrig skulle ge sig in i den nishen...

Liksom Acke är jag också lite nyfiken på en källa till det påståendet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-26 14:44

Gärna filmer och TV-serier till svenska Itunes store, som en del redan önskat om här i tråden.

Bevaka tråden