Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra adress hos iPhone Dev Program

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-25 07:53

Jag är med i iPhone Developer Program och är registrerad som privatperson, dvs inte som ett företag. (För visst kan man registrera sig som privatperson eller minns jag helt fel?)

Nu har jag flyttat och försöker ändra min adress men det visar sig vara rätt svårt. På min fråga till Apple hur jag ändrar min adress (det går inte att göra direkt i itunes connect) svarar de:

"In order to make the requested change to your iPhone Developer Program account information, we ask that you please fax us ONE of the following documents as proof of the new company address:

-Articles of Incorporations
-Business License
-Certificate of Formation
-Registration of Trademark
-Charter Documents,
-Partnership Papers
-Reseller or Vendor License
-Operating Agreement"

Någon som vet något om det här eller har bytt adress själva?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-25 08:51

Det fungerade för mig när jag flyttade i maj. Det vara bara att logga in på developer.apple.com logga in på iphone developer connect och klicka på din profil. Där kan du ändra adressen.

//Rob

  • Medlem
  • 2010-08-25 09:21
Ursprungligen av Robo-X:

Det fungerade för mig när jag flyttade i maj. Det vara bara att logga in på developer.apple.com logga in på iphone developer connect och klicka på din profil. Där kan du ändra adressen.

//Rob

Jag kan ändra adressen för mitt Apple ID där, men för iTunes Connect kontraktet finns en separat adress som syns under "Contracts, Tax, & Banking Information" och det är kontaktinformationen för kontraktet som jag vill ändra.

  • Medlem
  • 2010-08-26 07:31

Jag svarar mig själv; det visar sig att Apple tagit fel och trodde att jag var registrerad som företag. Som privatperson ska man skicka in (faxa) något av följande:

"1) A photocopy of your government issued identification showing the address change

2) A change of address document record which would have been filed with your local postal service"

och då borde ju ett personbevis duga?

1
Bevaka tråden